Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#9483
Hej alle,

- jeg er den glade køber af en ny fladskærm. Det har dog betyder et problem i forbindelse med min Media Center Computer. Jeg har et Hauppage 150 MCE tv tuner kort. Når jeg vælger at se tv i MCE er billedet mere end almindeligt dårligt. Der er slør skygger osv. Hvis jeg derimod sætter antennestikket direkte i mit tv er, det meget bedre. Er der nogen, som ved hvad det kan skyldes?

Jeg så tv kortets specs. på edbpriser.dk. Under format stod der en række opløsninger, som ikke var specielt høje. Kan det have noget med det at gøre, eller er det kun opløsningen kortet kan optage i eller...?

Min computer kører på en AMD Athlon 64 2 GHz cpu, 1 GB ram og et ATI X1300 grafikkort. Er den ikke kraftig nok, så det ødelægger billedet?

Fladskærmen er en Phillips 32pf9731D. Computer og skærm er koblet sammen via et DVI-HDMI kabel.

Håber der er nogen som kan hjælpe.

På forhånd tak!
Senest rettet af Tiarn 30. sep 2006, 21:51, rettet i alt 1 gang.
Af cyberguyen
#9487
Tv tunerne kan aldrig forventes bedre i et mediecenter end i et godt tv. Der er mange støjkilder i en computer og udviklerne mener jeg ikke gør nok for at komme dem til livs.

Min favorit tuner er med en Ati Theater Pro 550 chip. Jeg synes den klare det godt. Men jeg har hørt andre som også har set kort med den chip og stadig mener Hauppage er det bedste køb.
Så det er ikke det værste du kunne have købt efter min mening - det er desværre så ikke godt nok :((
Af Tiarn
#9555
Hej,

- det har vist sig at det ikke kun er ved tv tuner kortet der er problemer. Hvis jeg vil se en dvd på min computer er der også (masser af) skygger. Er det grafikkortet der måske er problemet?

Tv'et opdaterer med 3 ms og der er intet hvis jeg ser dvd'en på min dvd-afspiller.
Af xenon
#9562
prøv evt. at tjek hvad din display-surface-mode er sat til (altså overlay mode)
Af Tiarn
#9578
Xenon: øhmm det forstod jeg ikk' helt :s

(ved afspilning af en film fra harddisken (fx. MS "test" film) eller ved afspilning af en dvd i media player er der intet slør)