Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af SørenTauson
Hej,
Jeg benytter et LG CS 77 som jeg generelt er glad for.
MEN APPs bliver langsomme og langsomme!
Fx TV2play Discovery+ yousee.

1. Jeg tænker at jeg må tilføje en boks for at afhjælpe dette?
2. Men hvilken? Krav: optimal billed kvalitet (4k) og Dolby ATMOS.

Jeg er iøvrigt Android telefon bruger. Men streamer ikke fra den.

Håber på nogle gode inputs.
Pft.
Senest rettet af SørenTauson 29. jul 2024, 14:31, rettet i alt 1 gang.
Af jkn789
Apple tv boks er den bedste løsning efter min mening
Brugeravatar
Af TBC
Shielden, der benytter Android-TV som operativsystem, har indbygget ChromeCast funktion, hvis det er det du hentyder til med hensyn til at du også streamer fra din Android telefon. ATV er desværre en afsondret isoleret proprietær ø i forhold til resten af husstandens telefoner og computere, hvis der ikke står Apple på dem også.

Et billigere alternativ er Google-TV der ligeledes har funktionen indbygget.

Sheilden er en glimrende Android-tv enhed, med en selv i dag noget overpowered processor (Nvidia's Tegra X1+, den samme som den seneste revision af Nintendo's Switch), men det er samtidig således også en aldrende boks, hvis seneste opdatering er fra 2019 og dens processor er derfor for gammel til at have VP9 version 2, som benyttes af YouTube til 4K HDR. Så bruger man meget YouTube, så er det værd at nævnte at Shielden ikke som Google-TV understøtter HDR afspilning fra YouTube (kun 4K), mens den understøtter 4K HDR fra alle andre relevante streamingudbydere (Der som reglen benytter HEVC/H-265 til deres 4K HDR)
Senest rettet af TBC 20. jun 2024, 17:10, rettet i alt 6 gange.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hej Søren

Til dit OLED TV vil jeg anbefale Apple TV 4K af hensyn til billedkvalitet og ikke mindst evnen til at matche billedfrekvensen automatisk til indholdet, så afspilning ikke hakker. Apple TV 4K er pt. den eneste boks med en velfungerende match-funktion til billedfrekvens.

Her er noget læsestof der er relevant ift. de omtalte bokse:
Videoproblemer i ny YouSee-boks: "Alternativet er ikke bedre"
Test: Apple TV 4K (2022)
Test: Chromecast med Google TV
Test: Nvidia Shield (2019)
Brugeravatar
Af SørenTauson
TBC skrev: 20. jun 2024, 16:36 Shielden, der benytter Android-TV som operativsystem, har indbygget ChromeCast funktion, hvis det er det du hentyder til med hensyn til at du også streamer fra din Android telefon. ATV er desværre en afsondret isoleret proprietær ø i forhold til resten af husstandens telefoner og computere, hvis der ikke står Apple på dem også.

Et billigere alternativ er Google-TV der ligeledes har funktionen indbygget.

Sheilden er en glimrende Android-tv enhed, med en selv i dag noget overpowered processor (Nvidia's Tegra X1+, den samme som den seneste revision af Nintendo's Switch), men det er samtidig således også en aldrende boks, hvis seneste opdatering er fra 2019 og dens processor er derfor for gammel til at have VP9 version 2, som benyttes af YouTube til 4K HDR. Så bruger man meget YouTube, så er det værd at nævnte at Shielden ikke som Google-TV understøtter HDR afspilning fra YouTube (kun 4K), mens den understøtter 4K HDR fra alle andre relevante streamingudbydere (Der som reglen benytter HEVC/H-265 til deres 4K HDR)
Mange tak for detaljeret gennemgang. Jeg mente at jeg IKKE benytter min telefon til streaming.
Af Supergris
Det er muligt at redigere dine indlæg, så hvis det er korrekt forstået, skulle du måske ændre noget af teksten i dit første indlæg fra. "Men streamer fra den." til "Men streamer IKKE fra den."
Brugeravatar
Af SørenTauson
Rasmus Larsen skrev: 20. jun 2024, 17:35 Hej Søren

Til dit OLED TV vil jeg anbefale Apple TV 4K af hensyn til billedkvalitet og ikke mindst evnen til at matche billedfrekvensen automatisk til indholdet, så afspilning ikke hakker. Apple TV 4K er pt. den eneste boks med en velfungerende match-funktion til billedfrekvens.

Her er noget læsestof der er relevant ift. de omtalte bokse:
Videoproblemer i ny YouSee-boks: "Alternativet er ikke bedre"
Test: Apple TV 4K (2022)
Test: Chromecast med Google TV
Test: Nvidia Shield (2019)
Hej Rasmus,
Nu har jeg testet YOUSEE STREAMER og den løser problemet med forsinkelse på APPs.
Men da STREAMEREN kun har 5 billed profiler mod TVs 9 fx mangler "expert", som jeg bruger mest - streameren har "biograf hjem" der er udemærket.

Hvad kan Apple TV 4K tilbyde af profiler? "Expert lyst rum"?

Tak
Brugeravatar
Af Radiomanden
Der er normalt en del billedprofiler på TVet, det er dem som bruges, men bruger kun Cinema profilen da det er den bedste. Den profil er også brugt som udgangspunkt for indstilling af TVet, alle andre profiler er som de nu var fra fabrikken. Alt streames fra en Nokia 8000 boks og ja den har Atmos.