Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja, der har ikke været problemer med 4000, Samsung TV og Remoten til 4000.
remote giver straks 2 lynglimt. jeg trykker og holder 6(samsung) og vi er på tv3. Intet er forandret.
Tv er en B2B(business to business) udgave - sådan en som man fx kan støde på på hoteller, hospitaler mv.
intet virker mht at programmere yousee fjernbetjening til tv.
så det er vel "dead end"
derudover forsikrer yousee jo i linket at der absolut ingen support er på deres remote.
Så må du bruge ly op/ned på Humax boksen, det virker kun i indstilling Stereo.
Der er klart noget som ikke er rigtigt, for lyd op/med på Humax Remoten slukker hverken den eller TVet.
citat"...for lyd op/med på Humax Remoten slukker hverken den eller TVet."
Den er ihvertfald ikke designet til det.
LIVE fra boks og TV - start med…
Jeg opgav da resultaterne er betingede vol på tv

yousee remote vol op
Kan give på tv : vol ned, vol op, ingenting, slukker tv, åbner ”Tilgængelighedsgenveje”
Piletaster på yousee remote kan fx slukke tv
Men yousee remote vol ned
Kan intet give på tv

Så det er lidt broget om jeg så må sige.

Yousee remote har TV knappen, men altså ingen vejledning på nettet.

Kort sagt : yousee er sløsede – mere præcist kan det vist ikke siges

Mht til vejledning af remoten : den følger jeg op ved at kontakte yousee telefon/chat – formodentlig ender det i en ny tekniker snak. Men svarene bliver formidlet videre, så intet er spildt ud over altså en bunke tid. Men der er KUN 1 vej = kommandovejen.
Jeg døjer med helvedesild i udbrud, så der kan godt gå nogle dage
Du har helt ret, den skal kun gøre det den er beregnet til, og er den ikke kodet til TVet, så kan den ikke have nogen indflydelse på det, og derved kun kunne bruges til Humax'en, udover via CEC tænde/slukke TVet når den tænder/slukker. Der er ikke oplevet andet med den i forbindelse med et Samsung TV, ej heller med det nuværende Panasonic, inden YS blev opsagt med levering på vores Antenneforening.
Prøv at resætte Humax. Tryk og hold tekst-tv-knappen nede til tv-boksen i tre sekunder.

Indtast koden 1 0 0 0, så blinker den røde LED-pære to gange og fjernbetjeningen er nulstillet.

Den nye Remote. Hold "lydløs"-knappen og "9"-knappen nede på samme tid i 5 sekunder.

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/fjern ... in-tv-boks