Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Emne: Apple Music virker ikke på YouSee net/wifi - “Netværks forbindelse tabt”

Top Notch skrev:

Jeg kontaktede YouSee Support og fik at vide, Apple Music pt. ikke virker, hvis man bruger wifi på YouSee net.

Midlertidig løsning: Eneste mulighed pt. er at slå wifi fra og afspille Apple Music via 4G/5G.

Endelig løsning: YouSee kommer med en sw opdatering mandag d. 1. juli, som skulle løse problemet.

Jeg har brugt oceaner af tid på en løsning inden jeg kontaktede YouSee. Det er en virkelig dårlig kundeoplevelse, at YouSee ikke uopfordret meddeler sine kunder, at der er et generisk YouSee problem som vedrører rigtig mange brugere/kunder 👎

------

Louise (Administrator fra YouSee) skrev:

Jeg tror desværre at den medarbejder du har snakket med, har misforstået noget. Der er pt. nogen tidshorisont på problemet, så det bliver ikke løst d. 1/7.

Det fremgår rigtigt nok i vores interne system at de næste opdatering på fejlmeldingen er d. 1/7, men det har ikke noget med selve løsningen at gøre - det er bare her, at den ansvarlige afdeling vil forsøge at skaffe en status, såfremt den findes. Lige nu er der dog, som nævnt, ikke en tidshorisont.

----

Top Notch skrev:

Ikke godt nyt!

Jeg kontaktede Apple Support og de henviste til YouSee, da de allerede kendte til problemet og at dette skulle løses hos YouSee .

Så det er vel bare om at komme i gang YouSee .

----

Louise (Administrator fra YouSee) skrev:

Vi er på sagen, men det er ikke noget vi kan løse selv - det skal gøres i samarbejde med F-secure. Men der arbejdes på en løsning.

Jeg beklager ulejligheden.

-----

Logan967 skrev:

Ved I ellers noget… Yousee er jo ikke ene om at have købt Sense. Berører lige præcis dette problem kun Yousees version af denne sikkerheds-AI (populært navn), eller kan Sense-kunder hos andre udbydere heller ikke høre musik?

Jo flere kunder, jo flere hænder sætter F-Secure vel på opgaven. 🙂

----

Top Notch skrev:
@Louise

Foreslår at Apple Support er inde over, hvis ikke allerede. De må vide om andre F-Secure kunder også er berørt.

Prøvede lige Apple Music på mit Apple TV 4.gen som er kablet til YouSee net/ router. Her virker Apple Music😊

----

Logan967 skrev:

Det er det samme med DR netradio-problemet (https://forum.yousee.dk/fri-snak-129/dr ... ter-110680).

Sense blokerer kun bestemte enheder. Sense synes et eller andet ved deres trafikmønster ser farligt ud.
Så altså ingen løsning per 1. juli 2024. I en korrespondance med YouSee har en anden bruger fået at vide, at "Det forventes løst senest 01-08-2024." Se screenshot nedenfor.

Cache-link til tråde:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... abt-110759
http://webcache.googleusercontent.com/s ... 0v3-110731
Vedhæftede filer
6ebb2301-49f1-4261-b38a-8bc127decb91.png
6ebb2301-49f1-4261-b38a-8bc127decb91.png (59.67 KiB) Vist 6657 gange
Det er noget der skal løses fra F Secure, det er Sence modulet der er skyld i det, ligesom det også er skyld i at der ikke kan høres DR Net Radio.
Tankevækkende at yousee er så fodslæbende, enten ingen yousee kunder som bruger Apple Music ? Eller så har yousee deres egen musiktjeneste og har ikke travlt med at løse et problem som vedrører en “konkurrent” Løst 1/8?!?! Det kunne vel løses indenfor et døgn hvis man prioriterede det?
Det virker iøvrigt på ATV som er på yousee.
Vi venter i spænding yousee.
YS har deres egen tjeneste, kan ikke tro den adskiller sig meget fra andre. Den fås dog kun i forbindelse med et Mobil abonnement.
F-Secure beskriver deres sikkerhedstjeneste som værende en "AI". Problemet er, at den kommer med falske positiver. Det kan godt være, at deres egen AI-maskine giver dem hovedpine. Problemet med netradio fra DR har stået på i meget længere tid, uden at blive løst.

Om Yousee selv kan gøre noget, ud over at deaktivere tjenesten...?
Det der var skrevet på YS Forum om det var at der afventes en løsning på det fra F Secure. YS kan rigtignok efter hvad der blev skrevet ikke selv gøre noget ved det.
Da jeg kontaktede YouSee omkring problemet sagde de, at det var pga seneste iOS 17.5.1, og den var årsagen til, at wifi ikke virker med Apple Music. Man kan komme omkring problemet, ved at downloade den pågældende musik til sin telefon, fra Apple Music; Så kan man blive på sit wifi og fint afspille musikken. Pt har jeg gratis 5G til mit telefon abb. hos Yousee, og jeg spurgte en medarbejder, om gratis data på 5G ville blive forlænget, hvis de ikke kune fixe streaming via wifi, men det ville de ikke være med til. Så indtil videre, så henter jeg den musik jeg skal bruge, og bliver på wifi.
Hej, det fortsætter, jeg har klaget på trustpilot, og har netop, ringet og klaget til Yousee, her fik jeg at vide at datoen nu er rykket til 1-9, og sådan kommer det nok til at gå indtil år? Det er “ netværksproblemer til imusic på wifi, virker fint på mine Mac og iMac ; men ikke på wifi på iPhone og iPad, har iøvrigt lige opdateret til 17.6, så det er naturligvis ikke her problemet ligger !:(