Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JornH
Hej, den ny boks skulle komme ud den 25. Sep. Jeg tænker på at skifte helt tilbage til YS, hvor jeg stadig har beholdt Grundpakken gennem min antenne forening, men kan man mon få Bland Selv igen nu som forenings kunde?
Skal alle betale de 999 kr. for at få den nye boks?
Bland Selv udbydes fra YouSee som løsning til foreningskunder, men i sidste ende afhænger af den enkelte forening.

Jeg tror det samme gælder prisen, altså at det afhænger af YouSees aftale med foreningen. Vi har blot fået at vide, at man skal betale 999 kroner i oprettelse. Altså et gebyr, man ikke får tilbage. Boksen skal som udgangspunkt afleveres tilbage, når man opsiger YouSee en dag.

Du kan alternativt overveje Apple TV 4K boksen. Der findes YouSee app til den, og meget andet inkl. DRTV appen hvor du uden beregning får adgang til alle DRs tv-kanaler og arkivet. Så kan du også fremover "shoppe rundt", som du lyster mellem alle de tilgængelige tv/streamingtjenester uden at skulle forholde dig til skift af boks osv. Apple TV 4K kan styres med TV'ets fjernbetjening så længe TV'et har HDMI CEC. Det har nærmest alle TV produceret gennem de seneste 10-15 år.
Af JornH
Jeg har 2 media bokse, men ikke ATV som jeg ikke syntes om… så en YS ny boks er ikke nødvendingt?
Af JornH
Den ene er en Nokia 8000 boks som jeg bruger til at hente apps, virker med det meste.

Den anden er en More TV boks, som jeg brugte til at se Norske kanaler, men pt. virker det ikke efter den var helt slukket… men på den kan hentes apps. Feks F1 Pro TV appen kan ikke findes på mit TV, men er på Nokia boksen.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Da du aldrig optager noget, så har du meget tvivlsomt noget at bruge den nye You See boks til, da Nokia'en kan bruges i stedet for. Ligeledes har du jo 4000 boksen, hvis du vil "optage" noget.
Nokia 8000 er bygget på Googles Android TV-platform, så ja her findes YouSee app til (også DRTV mv.). Du skal bare logge ind med samme brugernavn og kode, som du bruger i f.eks. YouSee appen i webbrowser og apps til telefon/tablet.

Jeg er ikke sikker på, hvilken TV-platformen boksen fra More TV er bygget på.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Ja, Nokia'en har også et forholdsvis nyt OS, har den selv og den er med Android TVOS 12, så kun lidt bagud fra den nye fra You See som skulle have TVOS 14.
Af JornH
Jeg ville lige se om jeg kunne logge ind, med en opdateret iPad… det gik let. :)

Jeg tror More TV og Nokia boksen er det samme TV-platform. Man kan hente de samme Apps, jeg bruger ikke More TV boksen mere og slet ikke nu den ikke virker at se Norske kanaler, det er det Langrend på ski som blev sent på NRK 2, sommetider jeg ville se, men jeg skal lige have ny login info til at sætte den op.

Nu må vi se om der postes noget her når boksen engang kommer ud… fordele og ulemper osv.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Du har jo 4000 boksen og Nokia 8000, så vil jeg da ikke mene der mangler noget, bortset fra at de ikke kan bruges som Soundbar som den nye fra YS kan.
Hvis du beslutter dig at få den nye YS boks, så er der ikke behov for de 2 andre, den er jo de 2 i en.
Af perstærk
I mine øjne kan lydboksen ikke erstatte humaxboksen, da den ikke kan modtage dvb-c-kanalerne. Der er umiddelbart ret lang vej endnu for Yousees streaming til det er stabilt nok til at kunne overtage.

En anden ting. Hvis man afmelder humax, afmelder man så ikke også muligheden for at optage (når man har bland selv)? Jeg er ikke sikker på, at de to streamere giver adgang.

Nå, det står her: https://yousee.dk/hjaelp/artikler/optag ... rammer/app

Medmindre det er misvisende, så giver streameren adgang.

Yousee angiver en oprettelsespris på 999 for lydboksen. Er der også abonnement på den, ligesom for streameren? Det fremgår ikke lige. Hvis nej, giver den så optageadgang, hvis man ikke har en anden boks?

Det kan fladpanelet måske spørge yousee om. :)
Senest rettet af perstærk 19. sep 2024, 17:18, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Da jeg havde YS, var der ingen problemer med at Streame, Hvordan det bliver med hensyn til optagelse når den nye boks kommer, det må vides når den kommer, som det er for nuværende, så kan der optages med App'en når der haves et Play abonnement, haves der faste pakker, så kræver optagelse via App'en at der haves en Humax boks.
Et godt gæt vil være at den nye boks kan optage uanset abonnement typen. Har man fiber, så skal den jo kunne optage. Den afløser vel på sigt Humax boksene. Der er jo planer om ren IPTV.
Af perstærk
Hvis Yousees streaming virker, så virker det. Det sker dog for ofte, at der er bøvl. Enten noget serverbøvl, eller bøvl med app'en (bugs - som løbende bliver tilføjet).

DVB-C (via kort) kører bare.
Brugeravatar
Af Radiomanden
I den sidste til You See's eget forum existerede, var der klager over at man ikke kunne streame sport, det er 4 år siden jeg havde TV fra YS, og der var ingen problemer. Langt det meste der blev set var streaming. Har aldrig haft Sportkanaler.