Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af plauritz
Hej
Jeg har 2 wifi begge med 2.4 GHz og 5GHz, yousee D6 routeren indbyggede og det der kommer fra Google mesh (som er bagved D6 routeren).
Jeg har det problem at yousee TV boksen, som kører trådløst, tilsyneladende vælger det bedste 5 GHz wifi der hvor TV’et står, her Google mesh.
Så selv om jeg manuelt skifter TV boksen til D6 boksens indbyggede wifi, skifter boksen alligevel efter nogle timer til det bedre Google mesh wifi, men her virker TV’et ikke stabilt.

Nogen forslag til at "låse" TV boksen til det wifi jeg har sat op?

Jeg har prøvet at forbinde TV boksen via LAN kabel med et google mesh AP, det kører men dog ikke helt stabilt. Så jeg ville helst tilbage til yousee's wifi.
Hvis det signal der kommer fra D6 der hvor Humax boksen står, er svagere end det der kommer fra en anden enhed, så vil der jo vælges det bedste signal, det kan jo undgås hvis Humax boksen ikke kan logge på ender end D6 Routeren, altså kun "kender" den og ikke Mesh enhederne. Grunden til at det ikke virker eller virker dårlig når der ikke er forbindelse til D6 er at der ikke bruges You See's Mesh som er kompatibel til TV signalerne.
Netop, men det er jo svært at forklare kunden at han skal skifte til yousee mesh, som jo ikke eksisterede da jeg satte google mesh op hos ham slut 2021. Han har trods alt investeret +2k kr. i google mesh projektet.
You See Mesh er lavet til at kunne bruges sammen med Humax boksen, der er andre Mesh enheder ikke nødvendigvis, da de skal være kompatible med Multicast. Så det der kan gøres er som skrevet tidligere at "låse" Humax boksen til kun at kunne logge på D6 Routeren, eller kable den til Routeren.
Andet alternativ er at bruge Play App'en da den kan bruges på alt Wi-Fi og alle udbydere.
Hvis den kun "kender" adgangskoden til D6, så er den jo i den forstand låst til kun at kunne forbinde til den.