Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#350583
Jeg har netop købt et nyt Apple TV 4K og fulgt opsætningsguiden her på siden.

Jeg bemærker, at (især) Dolby Vision er meget mørkt når jeg afspiller indhold via Apple TV. Med fuldstændig identiske skærmindstillinger og den "lokale" app på LG er billedet klart lysere. Hvordan fikser jeg det?

Jeg har søgt rundt på Google og kan se at andre har/har haft samme problem, men jeg er ikke stødt på en løsning.

Jeg har et LG CX.
Senest rettet af Mdalhoj 24. mar 2023, 10:46, rettet i alt 1 gang.
#350603
En observation. Hvis jeg ændrer opsætning i Apple TV til 4K HDR 50 hz ser det markant bedre ud. Giver det mening?

Hvad betyder denne ændring for indhold der ikke er HDR? Match er stadig aktiveret, så burde TVet ikke blot nedgradere til SDR ved afspilning af SDR indhold?
#350642
Ja.

Apple TV 4K i 4K SDR 50Hz er meget mørkt ved afspilning af Dolby Vision indhold (der kommer Dolby Vision frem oppe i højre hjørne).

Apple TV 4K i 4K HDR 50Hz er betydeligt lysere ved afspilning af Dolby Vision indhold (der kommer Dolby Vision frem oppe i højre hjørne).

Begge match-funktioner er aktiveret.
#350643
Det lyder som en fejl et eller andet sted – jeg må prøve at tjekke på min boks der kører tvOS 16.3 snarest.

Indstillingen for video-output vedrører nemlig kun, hvad Apple TV kører i, når man suser rundt i menuerne. Når video afspilles, så sikrer match-funktionerne, at den skifter hen i det videoformat (SDR, HDR10 eller Dolby Vision), som videoen er i. Så det skulle ingen relevans have, om man sætter den til SDR, HDR10 eller Dolby Vision som udgangspunkt.
#350715
Nu så jeg Ted Lasso igen her til aften. Der er et eller andet galt med Apple TV+ appen på Apple TV 4K. Billedet skifter hele tiden mellem alm. lysstyrke og relativ mørk lysstyrke.

EDIT: Umiddelbart er jeg ikke den eneste som har udfordringer.