Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#349662
Hej,
Jeg oplever rigtig dårlig billedekvalitet i min hjemmebio, hvor jeg kører med appletv 4K på en kablet 1000mbit forbindelse. Kablet er et 50m kat6e.
Priojekteren er en Sony hpl55 full hd.
Appeletv er sat til at matche på alt vedr billede.

Billedet fyldt med “røgeffekt” og dårligt sort-niveau.

Jeg oplever ikke det samme når jeg bruger samme appletv boks i stuen på mit tv som kører på wifi i stedet for kabel.

Tror I det kan være den lange kablet forbindelse der er mit problem? Kan jeg gøre noget for at styrke forbindelsen? Min hjemmebio er ikke inde i huset men i en tilbygning som ikke er koblet sammen med mit hus.
#349670
Det er alle streamingtjenester den er gal med.

Spredtes viser 155mbit - det virker da ikke af ret meget ud af 1000 men det er selvfølgelig også et langt kabeltræk.

Jeg troede at match dynamic range skulle være slået til.. prøver lige at slå det fra senere og se om det hjælper:)
#349677
Det er ikke en fejl i dit setup - det skyldes dårlig kvalitet fra streamet

Netflix i 4K HDR, Dolby Vision bruger omkring 3-40 m/bit - så du er så rigelig dækket ind med 155 :-)

Test med en 4K skive eller Blu-ray afspiller for at udelukke projekter indstillinger eller andet

Men igen: Hovedårsagen skal findes i den dårlige kvalitet fra stream (det er der pt ikke ret meget at gøre ved)
#349678
Bluray er helt fin :)

Samme streamingtjenester ser dog ok ud på mit gamle samsung 55" tv som jeg har i stuen. Men som en anden er inde på, så bliver den dårlige kvalitet selvfølgelig mere tydelig når billedet blæses op i over 100" :)
#349799
Løste det noget at fravælge HDR?

Sæt den til YCbCr, som er det farveformat film og andet video enkodes i.

1080p SDR 60Hz er et godt udgangspunkt, hvis du ikke ser dansk/europæisk indhold på din projektoren. Så sørger match-funktionen for automatisk at skifte til 24Hz i film og serier, og i menuer kører alt så flydende i 60Hz.
#349842
Så her til aften en ny animationsfilm i ITunes.
Billedet var fint med de nye indstillinger, MEN billedet flimrede en smule i lyse scener.

Jeg ville ikke ændrer i indstillingerne undervejs da familien synes det er en smule træls når jeg gør der.. go figure..

Filmen var udenlandsk og altså ikke produceret i dk.
Jeg har sat atv til 60hz 1080 Sdr samt match framerate.

Hvad gør jeg forkert?