Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348959
Hej, jeg har lige fået øjnene op for at købe film inde på Itunes digitalt og der er efterhånden kommet et ganske godt film udvalg derinde. Kvaliteten er ganske fin til mit forbrug og regner med at opbygge en større film samling derinde med omkring 300+ film. Men allerede efter at have købt kun 3 film er der et problem jeg ikke kan leve med, Har købt Batman fra 1989, Texas Chainsaw massacre fra 1973, Fist of Fury med Bruce lee.

Sidst nævnte film med Bruce Lee har markant mindre undertekster end de 2 andre film som har ganske normale størrelse dk undertekster. Det fungere så godt inde på Disney plus når man skal ændre undertekster og det er lige til at gå til, har prøvet alt inde i Apple tv´s indstillinger, ændre skrift størrelse, Format 1 og et format 2 med forskellige indstillinger dog uden held. Det virker noget meget kompliceret? Dette er desværre en dealbreaker for mig hvis det ikke kan ændres så alle undertekster ser ens ud, er der noget hjælp at hente så alle film kan få de samme størrelse danske undertekster som er købt inde på Itunes? Købte mit Apple tv for snart 2 år siden tror det er 3 generation det ihvertfald udgaven med 4k og med den nye lækre remote der hvor man kan schrolle hurtigt :) Har undersøgt nettet tørt for hjælp men kan ikke finde noget angående det problem, håber der findes en løsning på det da jeg næsten ikke kan vente med at komme igang med at starte en film samling op på itunes.
#348961
Har været igennem alt på det link du sender mig, man kan ændre undertekst størrelse til stor istedet, men så bliver de alt alt for store på alle de 3 film, det skal være en funktion så alle undertekster på alle film har samme størrelse og udseende ligesom inde på Disney plus f. eks. Vi snakker om nærmest en skrift type 3-4 numre under på den Bruce Lee film der iforhold til de andre film, det er ret markant. Hade forskellen været lidt mindre kunne jeg måske godt se igennem fingre med det.
#348964
Er ikke helt med på hvad det hard-coded betyder der er jo alle nordiske undertekster på filmen, men tør nok ikke købe flere af de Bruce Lee film. Gad vide hvor mange film der så døjer med disse problemer med bittesmå ulæselige undertekster, jeg forsøger mig nok med lige at købe et par film mere. Problemet er bare hvis det igen opstår på andre film, så kan jeg næsten ligeså godt streame istedet. Da jeg så vil være mere begrænset i mine film køb, og så giver det ikke rigtig mening at bruge penge på film igen, igen....
#348966
Købte filmen 2001: A space Odyssey som også har bitte små undertekster, filmen har sjovt nok også sorte bjælker ligesom i filmen Fist Of Fury. Det lader til at være et generelt problem med Itunes, så jeg stopper med at købe flere film derinde nu, medmindre nogen herinde har en løsning?
#348977
Jeg har haft lignende oplevelse, dog med fonten.

Havde indstillet den til hvid Helvetica med skygge og transparent baggrund.
Det virkede alle steder, bare ikke på Netflix hvor fonten var anderledes?
Under menupunktet "Skrift" i indstillingerne for undertekster, var der et punkt der hed noget i retning af "Videotilsidesættelse". Slår jeg denne indstilling fra er fonten i Netflix som jeg gerne vil have den.
Netflix dikterer åbenbart en skrifttype, som dog kan overskrives. Måske de film du har købt gør det samme mht. størrelsen på underteksterne?
Prøv at slå "Videotilsidesættelse" fra.
#348979
Det hjælper heller ikke har lige prøvet ad, er ikke meget for at kaste ca 30.000kr afsted til en film samling digitalt når skrift størrelse bliver så formindsket når der er sorte bjælker på filmene. Det er en skam da jeg er lidt træt af fysiske medier, men jeg må prøve at finde en anden løsning så.
#348985
Jeg bruger Itunes appen på mit Apple tv den som hedder Movies Itunes. Det skal kunne styres igennem apple tv´s fjernbetjening, gider ikke bruge Panasonics fjernbetjening eller dets indbyggede apps, det skal være nemt og bekvemt og det er Apple tv. Kan i øvrigt heller ikke finde Itunes appen når jeg leder efter den på mit tv?

Tak, jeg kender godt den liste.
#348986
Nu forstår jeg hvad du mener Rasmus, nej det ændre ikke noget om jeg går ind under den der hedder apple tv app altså den med sort firkant med apple logo/tv eller om jeg bruger appen Itunes movie igennem mit apple tv. Det har jeg allerede afprøvet, har også været igennem alle skrift størrelser og stort set alle muligheder inde under undertekst i indstillinger, forskelligt udseende o.s.v.

Det altså ikke fordi mit syn fejler noget, men det ødelægger oplevelsen når skrift størrelsen er så meget mindre på film med sorte bjælker. Det sker aldrig når man streamer film inde på Disney plus, Netflix eller på nogle af de ca 600 blu ray film jeg ejer/har ejet.