Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#349217
Og noget af det jeg savner allermest er at man kan scrolle igennem film ligesom inde på Itunes man kan lide og ikke alt muligt crap man har liggende i min liste på streamings tjenesterne, jeg nåede at lave en ret lang ønske liste inde på Itunes og det så er så mega fedt kun at scrolle igennem en liste med film man som man elsker. Den feature savner jeg ved streaming. Jeg var henne ved en ven og hjælpe med at installere en svs subwoofer igår, så skulle vi teste og finde nogle film med god lyd på. Det der med at lede efter film og rode rundt på 5-6 forskellige streamings tjenester, som man ellers før hade lige ved hånden på blu ray. Jeg var ved at brække mig :)
Senest rettet af brea-ker 22. jan 2023, 20:55, rettet i alt 2 gange.
#349228
Jeg har fundet en løsning :) Jeg sidder nu med kun 2,3-2,4 meters afstand fra mit 65 tommer tv og undertekster er nu fine og nemme at læse, både i film med sorte bjælker og uden sorte bjælker. Men mit tv er kun knap 2 år gammelt og jeg vil helst have Panasonic igen lidt træls med så hurtig udskiftning. Jeg venter til at der kommer et Panasonic i 77 tommer i deres billigeste OLED serie. Så ja når det engang dukker op skal der købes nyt tv igen, så kan jeg muligvis rykke en halv meter mere bagud hehe :)
#349262
Jeg har droppet det igen, at betale i dyre domme for film med komprimering i både billed og lyd, film man ikke engang ejer, undertekster som er bitte små. Prøvede at se en film med under 2,4 meters afstand til en 65 tommer skærm. De stadig for små, forstår ikke at man bare laver flere valg muligheder. Jeg vil ikke bruge flere kræfter på Itunes, men set med andre øjne, hade det nu været lossless lyd, 4K blu ray billed kvalitet og til de samme priser. Så kunne det være spændende, men ellers farvel herfra. Det bliver streaming fra nu af, og hiver nok blu ray samlingen frem igen til at se alle de film der endnu ikke ligger tilgængelige på streaming. Men det skod at Apple ikke kan finde ud af at lave det ordenligt, når alle deres andre produkter er premium kvalitet.
#349268
Beckham skrev: 22. jan 2023, 21:47 Nu hvor vi lige snakker undertekster i Itunes\Apple TV.....har alle film gule undertekster? Eller er det kun Avatar? I indstillinger i Apple TV appen satte jeg underteksterne til hvide, men alligevel forblev de gule.
Det er kun Avatar der har "tvungen" gule undertekster (jeg kan heller ikke få dem hvide)... alle andre følger din opsætning.
#349277
brea-ker skrev: 23. jan 2023, 20:15 Prøvede at se en film med under 2,4 meters afstand til en 65 tommer skærm. De stadig for små
Indtil for 1 måned siden har jeg (i flere år) siddet ca 3,5 meter fra en 55 tommer (nu opgraderet til 65) og har ikke lagt mærke til det, før jeg læste denne tråd.
Så det burde være muligt at se dem på 2,4 meters afstand. ;)
#349294
Jeg var altså lidt for hurtig i min sidste kommentar beklager, gav det lige en chance til og ja du har skam ret. Har lige set Fist of fury med Bruce lee og filmen har sorte bjælker og jeg sad med 2,5 meter afstand til mit tv hvilket er helt perfekt. Både iforhold til hvor stort et billed jeg gerne vil have, men størrelsen på undertekster er faktisk også perfekte. Jeg skal ikke tættere på det har jeg prøvet, det bliver for stort til min smag. Når jeg så går over og ser en film uden sorte bjælker er underteksterne lige pludselig ret store, men det løser jeg ved at sætte mig ca 2,8 meter fra mit 65 tommer tv istedet. Så nu er det løst, og denne gang er jeg helt sikker :) Købte lige Matrix trilogien inde på Itunes og den ser faktisk ikke helt ringe ud billedet står skarpt med hdr, Bruce lee filmen stod også super godt. Nu kan jeg endelig begynde at lede efter nogle film, mange tak for hjælpen.