Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#349012
Har afprøvet dine indstillinger og det virker ikke, det sjovt for lige i det at jeg starter filmen så i et kort sekund er underteksterne faktisk i rigtig størrelse, indtil de strakes svinder ind til mikro størrelse. Begynder at tro at det muligvis er mit apple tv der fejler noget, det samme sker når jeg streamer Amazon Prime, og visse programmer på apple plus. Det er så slemt så jeg tror ikke på at folk bare lever med det, det må næsten være en fejl. løsningen kunne være at anskaffe en nyere model af apple tv og håbe på det er fikset. Men der står jeg nok af, det siger lidt om faldgrupperne ved at købe film digitalt, går der kludder i noget så vigtigt som underteksterne, det kunne jo også ske i fremtiden ved et uheld. Så er man bare på den og har smidt 500 film ud af vinduet til en værdi af ca 30-40 tusind kroner. Så jeg dropper det med at købe film digitalt og vil i fremtiden saste på streaming. Selvom det typisk er de samme ca 200 film jeg genser hele tiden, og derfor kunne det være super smart at eje dem man virkelige elsker digitalt og så streame resten. Tak for hjælpen.
#349023
Tog lige en hurtig måling med lineal, inde på Itunes er et lille k 2,1-2,2 cm i høje på filmen Scream 1 og 2,9 cm stort i motosavsmassakren, første film med sorte bjælker, anden film uden. På Netflix under filmen Transformers igen en film med sorte bjælker er et lille k 2,6 cm højt. På Disney + under filmen Alien med sorte bjælker er et lille k 2,8 cm højt, på Disney + har jeg indstillet mine undertekster til det næst største man kan, eller nr 5 ud af 6. Disney + har den bedste størrelse undertekster til min smag og det må ikke blive mindre end dem Netflix har, film med sorte bjælker på Itunes er markant mindre end alle andre ovennævnte.

Det er den her jeg ejer,
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1624003105

Jeg ved det faktisk ikke, prøver lige at lave en opdatering har ikke gjort det endnu den er snart 2 år gammel.

TVOS? Det skal jeg lige finde ud af, det jeg ikke rigtig inde i alt det der :)
#349026
Hov godt du spørger, min fejl det er kun på min bærbar at jeg kan redigere Disney+ undertekster sådan. Så du har ret det bliver styret centralt af Apple, og kan lige tilføje at mine indstillinger for undertekster i Itunes bare er den øverste man kan vælge den der hedder gennemsigtig baggrund. Det er i tekst størrelse medium/normal, og var den jeg tog mine målinger med. Det er den jeg også bruger normalt.
#349030
Jeg sad alligevel foran Apple TV for at teste nogle andre ting og jeg kan ikke finde eksempler i mit iTunes filmkatalog på små undertekster. Kan du fange det på et foto?

Jeg kan lave underteksterne helt enorme på min boks. Se vedhæftede foto.

Det gør jeg her: Indstillinger -> Tilgængelighed -> Undertekster og billedtekster -> Format -> Rediger format (her kan du lave dem som du vil inkl. "Ekstra stor").
Vedhæftede filer
underteksterappletv.jpg
underteksterappletv.jpg (205.31 KiB) Vist 1824 gange
#349033
Har prøvet at tage lidt billeder, Texas chainsaw som er nederst og Batman har som sagt fine normale undertekster de er købt inde på Itunes og har ingen sorte bjælker, Alien øverste billed er også ganske normale størrelse undertekster inde på Disney + Men Scream 1 har små undertekster, lige inden jeg starter Scream så er underteksterne i normal størrelse i et split sekund, hvorefter de bliver markant mindre, og den er købt i Itunes. Det var det samme problem med 2 andre film købt fra Itunes også med sorte bjælker.
Vedhæftede filer
1F804139-8C94-41AC-A7F6-E46AEB7BF916.jpeg
1F804139-8C94-41AC-A7F6-E46AEB7BF916.jpeg (3.57 MiB) Vist 1827 gange
BB3D7F26-1D92-4002-9D38-B7B0A4FCF11D.jpeg
BB3D7F26-1D92-4002-9D38-B7B0A4FCF11D.jpeg (3.02 MiB) Vist 1827 gange
F51535A2-231F-4CCF-8730-B642C669C3D3.jpeg
F51535A2-231F-4CCF-8730-B642C669C3D3.jpeg (3.09 MiB) Vist 1827 gange
8BA0A15B-B3A1-4A32-A39D-0B509F0ECFFB.jpeg
8BA0A15B-B3A1-4A32-A39D-0B509F0ECFFB.jpeg (3.14 MiB) Vist 1827 gange
49C0BA48-ADC1-4023-8E5F-39B35B86E89E.jpeg
49C0BA48-ADC1-4023-8E5F-39B35B86E89E.jpeg (4.3 MiB) Vist 1827 gange
#349037
De fotos ser helt normale ud, og jeg tror ikke at der er noget at gøre andet end at skrue op for størrelsen generelt (eller justere pr. gang). Du kan jo også få dig en større skærm 😉

Det tyder på, at der er en Constant Image Height (CIH) fan hos Apple, for både placering og størrelse i 2.35:1 materiale tyder på, at det rammer samme størrelse som 1.85:1 materiale, hvis det ses på et CIH setup.
#349039
Når jeg går et takt op i størrelse fra normal til stor, så bliver underteksterne alt for store når der ikke er sorte bjælker. Og så ville jeg blive nød til at ændre undertekster hver gang at jeg ser en ny film, det jeg ikke interesseret i. Jeg tvivler på at en større skærm vil hjælpe? Jo de bliver større men du skal også sidde længere væk?

Og til Henrik, det er helt fair, men jeg meget forbavset over at jeg ikke kan finde andre snakke om problemet rundt omkring på nettet? De er alt alt for små de undertekster hvis du spørger mig, mit syn fejler intet og har ejet ca 8-900 film på vhs, dvd, blu ray, 4k uhd og ingen af dem var i nærheden af at have så små undertekster som dem her. Heller ikke på de fleste streamings tjenester er de så små.

Nå men så det jo simpelt for mig, jeg skal ikke købe flere film på Itunes :)
#349040
Og selv når jeg laver dem store underteksterne, så bliver de for store i film købt fra Itunes med sorte bjælker. Det mærkeligt at de ikke kan finde ud af at lave dem ligesom inde på Disney+ og så mange andre steder, hvor de forbliver i samme størrelse uanset hvordan filmen er lavet. Det også underligt at hoppet fra lille-normal-stor inde i indstillinger er så gigantisk hver gang og at man ikke laver en mellem kategori imellem hver af dem.