Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#349033
Har prøvet at tage lidt billeder, Texas chainsaw som er nederst og Batman har som sagt fine normale undertekster de er købt inde på Itunes og har ingen sorte bjælker, Alien øverste billed er også ganske normale størrelse undertekster inde på Disney + Men Scream 1 har små undertekster, lige inden jeg starter Scream så er underteksterne i normal størrelse i et split sekund, hvorefter de bliver markant mindre, og den er købt i Itunes. Det var det samme problem med 2 andre film købt fra Itunes også med sorte bjælker.
Vedhæftede filer
1F804139-8C94-41AC-A7F6-E46AEB7BF916.jpeg
1F804139-8C94-41AC-A7F6-E46AEB7BF916.jpeg (3.57 MiB) Vist 1835 gange
BB3D7F26-1D92-4002-9D38-B7B0A4FCF11D.jpeg
BB3D7F26-1D92-4002-9D38-B7B0A4FCF11D.jpeg (3.02 MiB) Vist 1835 gange
F51535A2-231F-4CCF-8730-B642C669C3D3.jpeg
F51535A2-231F-4CCF-8730-B642C669C3D3.jpeg (3.09 MiB) Vist 1835 gange
8BA0A15B-B3A1-4A32-A39D-0B509F0ECFFB.jpeg
8BA0A15B-B3A1-4A32-A39D-0B509F0ECFFB.jpeg (3.14 MiB) Vist 1835 gange
49C0BA48-ADC1-4023-8E5F-39B35B86E89E.jpeg
49C0BA48-ADC1-4023-8E5F-39B35B86E89E.jpeg (4.3 MiB) Vist 1835 gange
#349037
De fotos ser helt normale ud, og jeg tror ikke at der er noget at gøre andet end at skrue op for størrelsen generelt (eller justere pr. gang). Du kan jo også få dig en større skærm 😉

Det tyder på, at der er en Constant Image Height (CIH) fan hos Apple, for både placering og størrelse i 2.35:1 materiale tyder på, at det rammer samme størrelse som 1.85:1 materiale, hvis det ses på et CIH setup.
#349039
Når jeg går et takt op i størrelse fra normal til stor, så bliver underteksterne alt for store når der ikke er sorte bjælker. Og så ville jeg blive nød til at ændre undertekster hver gang at jeg ser en ny film, det jeg ikke interesseret i. Jeg tvivler på at en større skærm vil hjælpe? Jo de bliver større men du skal også sidde længere væk?

Og til Henrik, det er helt fair, men jeg meget forbavset over at jeg ikke kan finde andre snakke om problemet rundt omkring på nettet? De er alt alt for små de undertekster hvis du spørger mig, mit syn fejler intet og har ejet ca 8-900 film på vhs, dvd, blu ray, 4k uhd og ingen af dem var i nærheden af at have så små undertekster som dem her. Heller ikke på de fleste streamings tjenester er de så små.

Nå men så det jo simpelt for mig, jeg skal ikke købe flere film på Itunes :)
#349040
Og selv når jeg laver dem store underteksterne, så bliver de for store i film købt fra Itunes med sorte bjælker. Det mærkeligt at de ikke kan finde ud af at lave dem ligesom inde på Disney+ og så mange andre steder, hvor de forbliver i samme størrelse uanset hvordan filmen er lavet. Det også underligt at hoppet fra lille-normal-stor inde i indstillinger er så gigantisk hver gang og at man ikke laver en mellem kategori imellem hver af dem.
#349049
Jeg tror ikke på at et større tv vil løse problemet, kun en lille smule men ikke nok, det skal dog prøves ad senere hen men ikke før mit tv står af og der går formentlig lang tid da det er et næsten nyt Panasonic tv som jeg ejer. Og ja Henrik hehe du har helt ret, men for første gang er jeg faktisk meget undrende over hvis det kun er mig der har et problem. Til Supergris det har du nok helt sikkert ret i :)
#349153
Hold da op, du har ret. Underteksterne er mindre på film med bredde bjælker. Har ikke lagt mærke til det før jeg læste dit indlæg, da det ikke generer mig.

Kører selv med egne undertekster med størrelse sat til medium og “video tilsidesætter format slået fra” og der er forskel.

Sætter jeg dermod tekst til stor, så holder den samme størrelse uanset billede format. Men så er teksterne kæmpe store, så jeg tror jeg holder mig til medium, da det som sagt ikke generer mig.
#349214
Det virkelig en skam, hade flere personer klaget over det eller rettet henvendelse til Apple så hade de måske lavet flere valg muligheder i tekst størrelse, tænker ikke at det kræver den store videnskab? Jeg hade glædet mig til at se en masse film som ikke er at finde på streaming tjenesterne, og købe mine ca 150-250 ynglingsfilm som jeg ved at jeg bare ser om og om igen, så kunne man nøjes med at streame en måned her og der uden at abonnere fast på en streamings tjeneste, men når ingen andre bemærker disse små undertekster eller ikke er generet af det så tror jeg ikke at det nogensinde bliver fikset. Så må desværre nøjes med at streame, det bliver så churn/hoppe frem og tilbage fra den ene streamings tjeneste til den anden tjeneste uden at have en fast for mit vedkommende. Da alle mine ynglingsfilm ligger spredt ud over så mange selskaber, det her hade ellers været en god mulighed for at slippe for fysiske medier, og have nogle film man hele tiden kan tilgå både nemt og bekvemt.
Senest rettet af brea-ker 22. jan 2023, 21:03, rettet i alt 2 gange.
#349217
Og noget af det jeg savner allermest er at man kan scrolle igennem film ligesom inde på Itunes man kan lide og ikke alt muligt crap man har liggende i min liste på streamings tjenesterne, jeg nåede at lave en ret lang ønske liste inde på Itunes og det så er så mega fedt kun at scrolle igennem en liste med film man som man elsker. Den feature savner jeg ved streaming. Jeg var henne ved en ven og hjælpe med at installere en svs subwoofer igår, så skulle vi teste og finde nogle film med god lyd på. Det der med at lede efter film og rode rundt på 5-6 forskellige streamings tjenester, som man ellers før hade lige ved hånden på blu ray. Jeg var ved at brække mig :)
Senest rettet af brea-ker 22. jan 2023, 20:55, rettet i alt 2 gange.
#349228
Jeg har fundet en løsning :) Jeg sidder nu med kun 2,3-2,4 meters afstand fra mit 65 tommer tv og undertekster er nu fine og nemme at læse, både i film med sorte bjælker og uden sorte bjælker. Men mit tv er kun knap 2 år gammelt og jeg vil helst have Panasonic igen lidt træls med så hurtig udskiftning. Jeg venter til at der kommer et Panasonic i 77 tommer i deres billigeste OLED serie. Så ja når det engang dukker op skal der købes nyt tv igen, så kan jeg muligvis rykke en halv meter mere bagud hehe :)