Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348992
Ja okay overdrivelse fremmer forståelsen :) Det fungere som sagt perfekt under Batman og Motorsavsmassakren, men under rumrejsen 2001 og Fist of fury bliver underteksterne alt for små til min smag, og ja der er meget stor forskel. Jeg må bare undvære og håbe på at de film som endnu ikke er tilgængelige på streamings tjenesterne dukker op engang i fremtiden, men der går nok noget tid endnu.
#348997
Jeg har vidst fundet en løsning, jeg har rykket mig tættere på mit 65 oled tv og sidder nu 2,7-2,8m væk fra skærmen istedet for 3,3-3,4m. Har skiftet udseende på undertekster til den der hedder Menlo istedet for standard versionen, inde under format 1 der hvor man selv kan ændre det, alt andet er standard. Det ligner at bogstaverne bliver en lille bitte større, men vi snakker kun omkring 1 millimeter ca i højden har prøvet at måle det. Men det er lige nøjagtig nok i kombination med at rykke tættere på.

Jeg kan nu beholde den samme indstilling af undertekster på alle film, og heldigvis har jeg mulighed for at rykke tættere på mit tv med en god lænestol. Der bliver lidt tilvænning med at sidde tættere på skærmen, men 2,8m fra en 65 tommer skærm tror jeg er okay, det giver lidt mere biograf følelse.

Så nu vil jeg prøve mig stille og roligt frem se nogle film og er næsten sikker på at det nok skal gå.
#349006
Mine indstillinger, som jeg har kørt med i årevis (også på iOS-enhederne), er Helvetica, Medium, Hvid.

Under baggrund kører jeg Sort, 0%, og under Avanceret står den til Ugennemsigtig og Ensartet, mens Fremhæv tekst står til standard (Sort, 0%).

Til sidst er "Video tilsidesætter format" slået fra.
#349012
Har afprøvet dine indstillinger og det virker ikke, det sjovt for lige i det at jeg starter filmen så i et kort sekund er underteksterne faktisk i rigtig størrelse, indtil de strakes svinder ind til mikro størrelse. Begynder at tro at det muligvis er mit apple tv der fejler noget, det samme sker når jeg streamer Amazon Prime, og visse programmer på apple plus. Det er så slemt så jeg tror ikke på at folk bare lever med det, det må næsten være en fejl. løsningen kunne være at anskaffe en nyere model af apple tv og håbe på det er fikset. Men der står jeg nok af, det siger lidt om faldgrupperne ved at købe film digitalt, går der kludder i noget så vigtigt som underteksterne, det kunne jo også ske i fremtiden ved et uheld. Så er man bare på den og har smidt 500 film ud af vinduet til en værdi af ca 30-40 tusind kroner. Så jeg dropper det med at købe film digitalt og vil i fremtiden saste på streaming. Selvom det typisk er de samme ca 200 film jeg genser hele tiden, og derfor kunne det være super smart at eje dem man virkelige elsker digitalt og så streame resten. Tak for hjælpen.
#349023
Tog lige en hurtig måling med lineal, inde på Itunes er et lille k 2,1-2,2 cm i høje på filmen Scream 1 og 2,9 cm stort i motosavsmassakren, første film med sorte bjælker, anden film uden. På Netflix under filmen Transformers igen en film med sorte bjælker er et lille k 2,6 cm højt. På Disney + under filmen Alien med sorte bjælker er et lille k 2,8 cm højt, på Disney + har jeg indstillet mine undertekster til det næst største man kan, eller nr 5 ud af 6. Disney + har den bedste størrelse undertekster til min smag og det må ikke blive mindre end dem Netflix har, film med sorte bjælker på Itunes er markant mindre end alle andre ovennævnte.

Det er den her jeg ejer,
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1624003105

Jeg ved det faktisk ikke, prøver lige at lave en opdatering har ikke gjort det endnu den er snart 2 år gammel.

TVOS? Det skal jeg lige finde ud af, det jeg ikke rigtig inde i alt det der :)
#349026
Hov godt du spørger, min fejl det er kun på min bærbar at jeg kan redigere Disney+ undertekster sådan. Så du har ret det bliver styret centralt af Apple, og kan lige tilføje at mine indstillinger for undertekster i Itunes bare er den øverste man kan vælge den der hedder gennemsigtig baggrund. Det er i tekst størrelse medium/normal, og var den jeg tog mine målinger med. Det er den jeg også bruger normalt.
#349030
Jeg sad alligevel foran Apple TV for at teste nogle andre ting og jeg kan ikke finde eksempler i mit iTunes filmkatalog på små undertekster. Kan du fange det på et foto?

Jeg kan lave underteksterne helt enorme på min boks. Se vedhæftede foto.

Det gør jeg her: Indstillinger -> Tilgængelighed -> Undertekster og billedtekster -> Format -> Rediger format (her kan du lave dem som du vil inkl. "Ekstra stor").
Vedhæftede filer
underteksterappletv.jpg
underteksterappletv.jpg (205.31 KiB) Vist 1833 gange