Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af michaeldk
#348858
Mojn!
Lige pt. kører jeg med Panasonic JZ980 - tilkoblet en LG soundbar SJ4R. Problemet består : Det er ikke altid at soundbar starter, når jeg tænder tv'et. Har også en Chromecast Ultra, som er begyndt at drille - overvejer en Apple TV boks.

Spørgsmål. Soundbar er tilsluttet via eARC porten. Med en Apple boks, hvordan vil opsætningen så være, hvis jeg gerne vil styre TV'et med Apple remoten - og er det muligt at Tænde soundbaren med denne remote?

pft
Af Fonzer
#348861
Jeg skal ikke kunne sige det 100% med dit setup men min opsætning er apple tv til samsung q800 til gammel philips tv, og der starter apple tv det hele, og apple tv kan også regulere lyden.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#348865
Hvis du køber Apple TV, så skal den bare tilsluttes ligesom din Chromecast Ultra i dag. Soundbar forbliver i eARC porten.

Når Apple TV 4K tænder, så sender den over HDMI CEC en tænd-kommando til TV'et, som TV'et er ansvarlig for at videreformidle til soundbaren. Hvis der er problemer mellem soundbar og TV i dag, så vil der dog sandsynligvis også være det efter køb af Apple TV 4K.

Herhjemme er vi i stuen landet på en løsning, hvor Apple TV 4K er tilsluttet HDMI eARC-porten på TV'et. Dermed kan Apple TV 4K hive alt lyden ud af TV'et inkl. PS5, Xbox mv. Lyden sendes så trådløst fra Apple TV 4K til et par HomePods. Dette virker kun med HomePods pt. men der går rygter om, at det senere kommer til at virke med AirPlay 2-kompatible soundbarer. Det er kun et rygte nu, men din SJ4R har jo AirPlay 2, så lad os se, hvad der sker.
Af michaeldk
#348876
Tak for svar Rasmus - men er sq' ikke sikker på, at min soundbar har AirPlay2 .. i så fald er den i den grad usynlig for min Iphone :D Jeg holder øje og afventer - og må indtil da lever med en ekstra fjernbetjening på sofabordet ;)