Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348723
Min Apple TV 4K boks er sat til et Lg C1. Når jeg streamer hakker billedet med nogle sekunders mellemrum ved brug af Stofa web-tv og TV2 Play. Jeg har prøvet at indstille boksen til 4K SDR 50 hz, med frame rate og dynamisk match, men det hakker alligevel. Det virker fint med HBO og Netflix. Nogen ideer til hvordan det løses?
Af frankmj
#348827
Jeg har også stofa webtv og en ATV 4K boks på G2 panel som er kablet. Samme opsætning som trådstarter. Oplever også at det hakker - nemmest at se på CNN hvor der kører et nyhedsbånd i bunden af skærmen. Det hakker ca. hvert 2 sek.
#348828
frankmj skrev: 10. jan 2023, 12:23 Jeg har også stofa webtv og en ATV 4K boks på G2 panel som er kablet. Samme opsætning som trådstarter. Oplever også at det hakker - nemmest at se på CNN hvor der kører et nyhedsbånd i bunden af skærmen. Det hakker ca. hvert 2 sek.
Hvis det sker rytmisk hvert 2. sekund så lyder det som et mismatch mellem indholdets billedfrekvens og så den frekvens, der fremvises i. Hvis det er den amerikanske CNN, så er del vel i 30fps, men Stofa sender sikkert i 25fps (eller 50fps).

Alternativt at Apple TV står til en anden videooutput-frekvens end indholdet. Husk at aktivér match-funktionerne i Apple TV 4K (hvis Stofa appen da understøtter det) og at sætte den til 50Hz som udgangspunkt.
Af frankmj
#348830
Jeg hare prøvet alt - også at sætte det til 60 Hz. Desværre ingen effekt. Det står perfekt på mit Beovision 10 også med en ATV 4K boks, den er bare på WiFi istedet for.
Af frankmj
#348847
Rasmus Larsen skrev: 11. jan 2023, 05:17 Har dit Beovision 10 motion smoothing-systemet aktiveret? For så modvirker det givetvis effekten, såfremt Stofa har konverteret CNN til 25/50fps.
Man kan ikke tilgå "motion smoothing-systemet" fra nogen af menuerne, heller ikke service menuen, så jeg ved ikke og BV10 gør det bag om ryggen.
Af frankmj
#348857
Du har ret Rasmus, der er 2 service menuer. Jeg fandt den i Customer Service Menu, og ja Filmmode var sat til on.
Når man slår den fra, hakker det lige så dårligt som på LG G2 :-(
#348867
Det mistænkte jeg. Det må ligge i signalet fra Stofa så.

Helt generelt bør man, hvis man vil have ordentlig signalkvalitet til amerikansk indhold (30fps) inkl. film/serier (24fps), i så vidt muligt omfang forsøge at omgå de klassiske tv-aktører, dvs. Stofa, YouSee osv. Der er i streaming-æraen ingen grund til at de stadig konverterer alt indhold til 25/50fps, men det har taget den dårlige praksis med fra kanal-æraen.