Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#347658
Jeg har problemer med, at lyden ikke er 100% synkroniseret, når jeg afspiller på min Soundbar (Sonos Beam) fra Apple Tv via mit TV med eARC.

Hvis jeg derimod vælger min soundbar som midlertidig enhed til lyd (over wifi) er der ingen problemer!

Er der en måde, hvorpå jeg kan gøre dette som standard?

Eller er der et fix, jeg ikke kender, til at sikre synkroniseringen via mit TV med eARC? Jeg vil foretrække den løsning, da lydkvaliteten er bedre igennem eARC, men kan simpelthen ikke holde ud, at især tale ikke er synkroniseret med billede.

Problemet var både med mit tidligere og med mit nye TV.
#347670
Et par forslag:

1:
Hvis du eller en i familien har en iPhone så gå til indstillinger på Apple TV og køre 'Wireless Audio Sync'. Jeg kan ikke huske, hvad funktionen hedder på dansk, men den ligger nederst inde i video/lyd-menuen. Denne funktion måler TV'ets forsinkelse igennem og kompenserer på lydoutput fra Apple TV.

Wireless Audio Sync skal køres flere gange. Først med Apple TV sat til 24Hz output, dernæst 50Hz output og så 60Hz output. Efterfølgende kan Apple TV opsættes som hidtil med match-funktioner aktiveret.

2:
Hvis det ikke allerede er slået fra, så slå 'motion smoothing' fra på dit TV. Producenterne kalder det noget forskelligt. Husk at det skal deaktiveres særskilt både i SDR og HDR10 tilstand på TV'et.


Mht. "standardenhed til lyd ud" så virker det pt. kun med HomePods. Der går dog rygter om, at det også kommer til andre AirPlay 2 højttalere: AirPlay 2-højttalere kan måske snart parres til Apple TV