Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#347593
Jeg har problemer med, at Netflix afspilles i en ekstrem komprimeret billedkvalitet på min Apple TV. Jeg har forgæves været i kontakt med Netflix og søgt løsninger på nettet. Så nu prøver jeg her. Måske nogen har oplevet noget tilsvarende.

Mit setup:
- Apple TV 4K (1. gen) tilkoblet receiver (Pioneer VSX 920), som herefter er tilkoblet mit 1080p tv (Pioneer LX5090H).
- Apple TV 4K er sat til formatet 1080p SDR. Match Frame Rate er On, og Match Dynamic Range er Off.
- Apple TV 4K er koblet på trådløst netværk (5 MHz) med fuld Signal Strength (ooooo). Har prøvet at kable uden effekt.
- Netflix abonnementet er Premium, og playback er for alle profiler sat til High.

Yderligere info:
- Alt har været tilkoblet/afkoblet og genstartet adskillige gange.
- Ingen problemer med HBO Max, Disney+ og Viaplay.
- Ved afspilning af Netflix via min Chromecast med Google TV er der heller ingen problemer (også koblet til receiver).

Gode bud på, hvad der kan være galt?
#347594
Du bliver nok nødt til at prøve at nulstille Apple TV'et og starte forfra.
#347607
Ddur skrev: 27. nov 2022, 16:50 Nu har jeg forsøgt at nulstille den, men det havde desværre ikke nogen effekt.
:( :( :(
Prøv at lave en hotspot på din telefon, og tilslutte dit ATV til den, for at se om det gør nogen forskel.
Sidste forslag er at gå ind i Netflix opsætningen, og sætte afspille kvalitet til Automatisk, i stedet for høj :(
#347608
Det ser ud til, at mit problem med Netflix på Apple TV relaterer sig til bestemte film. Kun film med "-" efter ser komprimerede ud.

The Wolf of Wall Street +
The Imitation Game +
Godless -
Narcos +
Django Unchained +
The Irishman -
The Ballard of Buster Scruggs +
Fury -
Zero Dark Thirty +
News of the World -
The Revenant +
Roma -
The Crown -
The Power of the Dog -
All Quiet on the Western Front -

Kan ikke selv se et mønster.

Alle film afvikles fint på Chromecast med Google TV.
#347609
Ok.
Min teori er at de film du har problemmer med, ikke ligger på din ISP's Netflix server i det format som hører til ATV, og de derfor bliver streamet fra en anden server, med en begrænset båndbredde.
Det kunne være interessant at høre om problemmet forsvinder, hvis du kører via din telefons Hotspot istedet?
#347612
Jeg har nu forsøgt at koble ATV til min iPhone's hotspot. Det giver desværre det samme resultat.

Din teori ovenfor skulle den ikke betyde, at alle med samme ISP (jeg har Fastspeed [TDC?]) ville opleve samme problem på ATV?

Jeg har også forsøgt at ændre High til Auto for alle profiler i Netflix. Det ændrede heller ikke noget.

Det kan også nævnes, at alle filmene afspilles fint gennem Netflix app på min iPad Pro (4. gen) og på samme trådløse netværk.

Så det er lidt mystisk.
#347678
Jeg tror at Kristoffer har en pointe. De film, du har problemer med, er i 4K med Dolby Vision. Jeg har set de fleste af dem og der er ingen problem med komprimering, når de vises i det format.

Jeg tror desværre du må leve med det og så se dem via Chrome Cast i stedet for.
#347713
Jeg har selv spekuleret i den retning, men undrer mig så over, hvorfor der ikke er problemer med visning af Narcos og The Ballard of Buster Scruggs, som begge er i Dolby Vision. Og omvendt hvorfor der er problemer med Fury og News of the World, som begge er uden Dolby Vision.

Eftersom jeg har indstillet min Apple TV til formatet 1080p SDR og med Match Dynamic Range til Off, synes jeg, at der skulle være taget højde for eventuel problematik med HDR.

Jeg må jo nok indstille mig på at skulle over på min Chromecast med Google TV for at se Netflix. Lidt irriterende, når der ikke er tilsvarende problemer med Disney+ og HBO Max.