Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#347578
Jeg har netop købt et S95B, men har Apple TV 4K 2. gen uden HDR10+.

Bær jeg opgradere mit Apple TV til et 3. gen med HDR10+ for at kunne udnytte min nye skærm fuldt ud?

Altså, hvor stor forskel er der på HDR10 og HDR10+ på et S95B?

Har læst flere test og anmeldelser, men har svært ved at blive klogere på, hvor stor rn forskel set vil gøre i mit tilfælde.

På forhånd tak!
#347591
Jeg kopierer lige et svar ind, som jeg gav i kommentarsektionen.

"... men jeg er dog ikke fortaler for, at Dolby Vision og HDR10+ giver et markant ryk ift. HDR10. Min erfaring er, at Dolby Vision og HDR10+ faktisk har størst effekt på LCD TV fordi de dynamiske metadata gør, at LCD TV ikke behøver at maxe LED-baglyset ud hele tiden. OLED har derimod iboende egenskaber til at fremvise HDR uden diverse hjælpesystemer, så de dynamiske metadata er mindre relevante.

Jeg ved, at Dolby internt fremhæver samme pointe. Det er dog ikke noget de siger udadtil."


Og S95B er jo et OLED TV.

Jeg synes ikke det er værd at opgradere Apple TV kun for HDR10+.
#347616
Men det meste af dette er jo også Dolby Vision, som den første boks også understøtter, så det giver ikke mening at skifte boks bare for at få et andet format med dynamisk metadata. Motivationen for at skifte boksen ud, må være at man benytter en tjeneste, som KUN har HDR10+.
#347622
Tak for gode svar!

Jeg benytter hverken Amazon Prime, Apple Tv+ eller iTunes. Men stort det alle andre streaming tjenester 😅

@Torben, mit tv understøtter ikke Dolby Vision, så har det vel ingen betydning, at mit Apple TV har, eller?