Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#346484
tak for info. Måske jeg bare skal bestille på apple.dk, men bare træls hvis den så er forsinket.

Bonusspørgsmål: Jeg har AppleTV+ - kan se man får 3 md gratis. Jeg skal købe 2 stk Apple TV. Bør jeg så afbestille mit abb og først købe én Apple TV, og så vente 3 md med at købe den næste? Eller lægger de sig i forlængelse af hinanden - eller behøver jeg slet ikke opsige, fordi de så ikke fakturerer for 3 eller 6 måneder, hvis man allerede har abb?
#346485
henningdalgaard skrev: 27. okt 2022, 10:17
Bonusspørgsmål: Jeg har AppleTV+ - kan se man får 3 md gratis. Jeg skal købe 2 stk Apple TV. Bør jeg så afbestille mit abb og først købe én Apple TV, og så vente 3 md med at købe den næste? Eller lægger de sig i forlængelse af hinanden - eller behøver jeg slet ikke opsige, fordi de så ikke fakturerer for 3 eller 6 måneder, hvis man allerede har abb?
De 3 måneders gratis Apple TV + kan du kun få en gang. Desværre.
#346487
Rasmus Larsen skrev: 24. okt 2022, 14:28 Så vælger den Dolby Vision. Så HDR10+ er primært interessant for Samsung TV – jeg husker i hvert fald ikke andre TV-mærker, som kun støtter op om HDR10+.
Vi har et Phillips 55" OLED 803 som kun understøtter HDR10+. DV kom med fra generationen efter (fra 804 og frem). Så det er personligt den største fristelse ift det nuværende ATV4K (2021) som vi har i dag.
Jeg overvejer pt om der er synlig forskel (for en lægmand uden måleudstyr) mellem det nuværende HDR og så HDR10+ ? (hvis nogen har erfaringer så vil jeg da være meget nysgerrig på dette)
#346488
Den største forskel på HDR10 og HDR10+ er faktisk på enheder med dårligere skærmhardware end OLED, altså LCD-skærme. Du vil nok se en forskel, men jeg tror ikke det bliver noget, der slår dig bagover. Alene for denne opgradering, så tror jeg ikke, at 2022-udgaven er det værd, særligt fordi det kun er udvalgt indhold fra visse indholdsstudier, der er i HDR10+.
#346489
Jeg ved ikke, hvor meget vi kommer ind på det opkoblede hjem i i vores test af Apple TV 4K 2022, for der er stadig brikker der skal falde på plads mht. Matter, men anyway.

Apple TV 4K 2021 og 2022 er nu Thread-grænseroutere til Matter

Snart kan økosystemer tale på kryds og tværs vha. Matter, hvilket også vil gøre det muligt at styre samme hjem fra f.eks. Amazon Echo, Android-mobiltelefon og iPhone på samme tid. Så man behøver ikke længere vælge økosystem og købe specifikke enheder. Det hele virker på kryds og tværs med Matter, og Thread gør det hele mere pålideligt.


Billede
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 44