Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#351059
Rasmus Larsen skrev: 29. mar 2023, 14:51 Det her kunne være fedt f.eks. når grundspillet i Superligaen skal afgøres.

Apple arbejder på 'Multi-View' PiP-funktion til Apple TV appen


Billede
9to5Mac har prøvet den nye multiview med 4 vinduer, og skriver lidt mer eom det her: https://9to5mac.com/2023/04/16/apple-tv ... ew-sports/

Funktionen kommer med tvOS 16.5, som pt. er i beta.
#351061
ESPN har det indbygget i deres app, og det er sgu underligt at se sport i 54" :p
#351068
Infuse har fået HLG support. De kalder det "native HLG", hvilket det er på afspiller-delen, altså internt i boks/app, men det konverteres dog til HDR10, når det sendes ud via HDMI.

Resultatet er dog, at man kan afspille HLG-videofiler i Infuse i HDR. F.eks. BBCs HDR-indhold findes i HLG-format.

https://firecore.com/releases
#351089
Fik i også ændret settings på jeres ATV 4K efter sidste update? Jeg synes billedet så forkert ud, og så tjekkede jeg settings, som nu stod på 4K HDR istedet for 4K SDR og intet match mere, samt 4:2:0 istedet for 4:2:2.

Jeg ændrede det tilbage og så var billedet perfekt igen. Det synes jeg ikke jeg har oplevet ved tidligere opdateringer, måske en fejl, så kunne være sjovt at høre om i har oplevet det samme. Jeg tænker fremover jeg vil tjekke settings efter hver update :D
#351381
Nu hvor HomePod (2nd Gen) er lanceret officielt i Danmark, så har jeg skrevet en guide til at få al TV-lyd ud over dem via Apple TV 4K.

Guide: Sådan benyttes HomePods som højttalere til TV'et via Apple TV 4K

Det er en løsning, som jeg til at starte med kun havde i sinde at teste, men som jeg nu har holdt fast i som alternativ til soundbar. Det er ikke en perfekt løsning, men den store mangel (udvidelse til surround), kan muligvis løses i software – vi får se.
#351388
anders234 skrev: 29. apr 2023, 10:45 Kan lyden i menuen ændres uden at slå det fra , hvis jeg har set noget hvor der er skruet lidt op også går tilbage til menu, er det som om soundbaren rasler det er en beosound stage
Ikke mig bekendt.

De raslende lyde kan hænge sammen med den videofrekvens, som Apple TV udsender. Det har jeg hørt før på andre højttalere. Er 'match billedfrekvens' slået til eller fra på Apple TV?
#351389
Der er kommet en stor pulje af 40 spil på Arcade, inkl. danske Limbo.

Det er dog kun 6 af dem, der er kompatible med Apple TV, ekskl. Limbo. Ærgerligt. Jeg håber deres 3. spil kommer på Apple TV for selvom jeg nyder dem på konsoller, så kan de fint køre på Apple TV (Inside er der allerede).

Til gengæld har vi fået What the Car? fra danskerne hos Triband. Det ser lige så fjollet ud og er formentlig lige så underholdende som forgængeren What the Golf.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 44