Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg kan læse i Apple tv support at det også har IR sender og modtager.
vil gerne vide om man skal aktiveret IR eller om der bliver sendt et IR samtidig med bluetooth signal .
jeg styrer alt via min øjenstyring på min computer da jeg er lam og stum, og computer accepterer kun IR og jeg ønsker at indlæse IR koder fra remote
Ja fjernbetjeningen har IR-sender og boksen har IR-modtager. Fjernbetjeningen bruger dog kun IR til at styre andre enheder, f.eks. tænde/slukke TV-skærme eller justere lydstyrken. IR-modtageren i boksen er der så man kan opsætte universal-fjernbetjeninger til at styre at styre Apple TV boksen: https://support.apple.com/en-ae/guide/t ... 0f604/tvos
Rasmus Larsen skrev: 19. nov 2024, 06:08
kabri skrev: 18. nov 2024, 11:58 Ja vi har jo hørt det før men stadig en interessant tanke, hvad ville i forvente af en tv skærm fra apple? hvad ville få jer til at købe den?
Altså først og fremmest ville jeg forvente, at den får en meget kraftfuld chip så den bliver langtidsholdbar, og kan supportere mange års udvikling indenfor nye apps. Jokeren ville nok være om chippen i sig selv vil kunne udskiftes/opgraderes uden skærmen skal udskiftes. Samsung prøvede det jo engang med One Connect-boks, men det gik ikke så glat.

Jeg kan ikke forestille mig, at det bliver mindre end OLED på skærmteknologi. OLED TV-paneler er allerede "tandem" eller endnu mere. Deres interesse i microLED har jeg længe set som en potentiel kandidat til en TV-skærm. Ikke som moduler, der skal samles, men som en integreret microLED-skærm uden samlinger. Det vil kræve nyt produktionsudstyr hos f.eks. TSMC, der i teorien vil kune producere microLED-skærme ligesom de producerer chips på store silicium-plader. Så kan man begynde at tale om ægte 8K (8K OLED er også ægte 8K).

Hele platform har de jo i tvOS, så der skal være noget eksklusivt ift. bare at sætte Apple TV 4K til en OLED-skærm. Det må vel blive skærmteknologi, chip og måske fuldintegration med kamera og Siri. Jeg ville også forvente, at en TV-skærm fra Apple kører "always-on" standby, så den tænder så snart man trykker på fjernbetjeningen.
Apropos snakken om en TV-skærm fra Apple, så skriver Mark Gurman fra Blomberg følgende. Jeg tror, at det er første gang, at nogen hævder at vide, hvad Steve Jobs henviste til i sin biografibog.

- "A year after the revamped box arrived, the company announced the Apple TV app. It was designed to offer a single place where users could tap into content from iTunes and third-party services. In addition to the Siri voice assistant, this is what Jobs was referencing when he said he nailed the future of TV. The app eventually became the home for the TV+ and Apple TV channels, where users can subscribe to video services a la carte. "

Og så gentager Gurman sit ønske om en streaming-stick fra Apple, hvilket jeg er uenig i. Jeg synes, at det vil være en helt forkert strategi at udvande sit produkt på den måde. Der er ikke plads til ordentlig hardware i en stick, så det bliver et "race to the bottom" ligesom Amazon, Roku og Google forvildede sig ud i – og som Google nu er i gang med at rette op på med Google TV Streamer. Og så kan man jo ikke mindst argumentere for, at udbredelsen af Apples tv-tjenester vil være endnu mere effektiv med "gratis" funktioner indbygget i TV-skærme. Nårh ja, det har de jo allerede i form af AirPlay 2 og Apple TV appen :)

- "Instead of a full set, the tech giant should create the building blocks for an Apple living room setup. That starts with making an HDMI streaming stick that can rival the Google Chromecast and Amazon Fire TV Stick. Those devices now sell for under $50 and are capable enough to run full operating systems. If Apple offered a cheap and quick way to access tvOS, the App Store and services on any TV, it could quickly create a foothold and increase its services revenue."
Hej igen kloge hoveder.

Mange tak for jeres tidligere svar.

Jeg har lige 3 spørgsmål mere.

1. Hvad er et realistisk pris drop på Apple Tv 4k 2022 model 64gb model og er der noget at hente ved at tage 128gb modellen?

2. Jeg kan erfarere mig at Apple tv 4k kun kan vise content i max 60hz? Er der nogle udfordringer heraf hvis en skærm af 120hz? Jeg kan godt forestille mig at det har en betydning i fast pace "indhold/spil" men er der nogle med bruger erfaringer der kan berette om de mærker forskel heraf eller negative oplevelser?
Ses der indhold fra 50 fps lande, herunder EU, så skal der bruges 50 Hz, er der fra 60 Hz lande herunder Nordamerika, så er det 60/30 fps, når det er sagt, så bruges der også 24 fps når der streames film. ATV har automatisk Match Framerate.
Apple snakker om "et Apple Gift Card på op til 350 kr., når du køber Apple TV 4K eller HomePod", men det fremgår ikke klart, om det er enten eller eller både og på Apple TV 4K og HomePod. Tilbuddene kommer den 29. november.

Hvis det er 350 kroner på Apple TV 4K med 64GB, som normalt koster 1.299 kroner, så er det jo 949 kroner. Jeg husker dog fra tidligere år, at det er en 'trappemodel', hvor det største gavekort gives til dyreste modeller.

Vælg 128GB hvis du påtænker at installere spil på boksen. Ellers er 64GB rigeligt pt.

Ja, nuværende Apple TV 4K har maks 4K 60Hz over HDMI 2.1. Der er findes ikke rigtig indhold i over 60fps, så det betyder ikke så meget her og nu. På et 120Hz TV fordobles 60Hz (eller 2x50Hz = 100Hz osv) automatisk.

I fremtiden kommer såkaldt High Frame Rate-indhold og rygtet vil vide, at der er en ny Apple TV 4K på vej. Mon ikke den får HDMI 2.1 til 4K 120Hz – men hvem ved.
Mr Kalashnikov skrev: 26. nov 2024, 11:12 Hej igen kloge hoveder.

Mange tak for jeres tidligere svar.

Jeg har lige 3 spørgsmål mere.

1. Hvad er et realistisk pris drop på Apple Tv 4k 2022 model 64gb model og er der noget at hente ved at tage 128gb modellen?

2. Jeg kan erfarere mig at Apple tv 4k kun kan vise content i max 60hz? Er der nogle udfordringer heraf hvis en skærm af 120hz? Jeg kan godt forestille mig at det har en betydning i fast pace "indhold/spil" men er der nogle med bruger erfaringer der kan berette om de mærker forskel heraf eller negative oplevelser?
Hej Kalashnikov til dit spørgsmål nr. 1.

På 128 GB versionen får man Thread-netværksteknologi og Gigabit Ethernet.

Ifølge pricerunner prishistorik:
64 GB versionen har været nede på 1089 kr.
128 GB versionen har været nede på 1199 kr.

Man skal ikke satse på mere prisdrop end det. Men man ved aldrig.

Apple kommer til at køre med noget Gavekort på deres hjemmeshop d. 29. nov. til 2. dec. Men tror ikke nogen er sikker på om man får gavekortet ved siden til næste køb eller om man kan trække det fra som en rabat.
Mr Kalashnikov skrev: 26. nov 2024, 11:12 1. Er der noget at hente ved at tage 128gb modellen?
Det vigtigste argument for 128gb-modellen er LAN, som jeg selv bruger glad og gerne. Wifi er godt, LAN er bedre. :)
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 65