Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#350196
bendix skrev: 7. mar 2023, 11:32 Jeg får en fejl meddelelse som siger noget i stil med “ingen tilgængelige internet forbindelser” ved i hvad årsagen er? Der er ikke ændret noget på internet herhjemme. Andet end at vi overgik til VIOS da Stofa blev smidt på porten.
Er det opstået i forbindelse med skiftet til Vios? Er der skiftet router i samme forbindelse? I så fald prøv at træk strømmen til det hele i 5-10 sekunder og sæt til igen.
#350245
Rasmus Larsen skrev: 7. mar 2023, 11:49
bendix skrev: 7. mar 2023, 11:32 Jeg får en fejl meddelelse som siger noget i stil med “ingen tilgængelige internet forbindelser” ved i hvad årsagen er? Der er ikke ændret noget på internet herhjemme. Andet end at vi overgik til VIOS da Stofa blev smidt på porten.
Er det opstået i forbindelse med skiftet til Vios? Er der skiftet router i samme forbindelse? I så fald prøv at træk strømmen til det hele i 5-10 sekunder og sæt til igen.
Ja det startede vel deromkring, Beosound Stage hopper også ud af lyd og mange Streaming tjenester buffer på ATV. Det er sikkert noget med routeren at gøre som blev skiftet til en af deres Modeller. Jeg prøver lige sit forslag 🙏
#350305
Mit problem relaterer sig godt nok til 2021-modellen af Apple TV, men forsøger alligevel.

Når jeg genoptager en film eller serie på Disney+, så spoler app’en 6-8 minutter tilbage, hver gang. Jeg kan se, at der eksempelvis er 36 minutter tilbage af et show, men når jeg trykker for at se showet, så når det lige at skifte til 42 minutter tilbage inden, at serien går i gang. Det lader til at være uanset hvad jeg genoptager.

Andre der har oplevet lignende? Genstart hjælper ikke.
#350372
Har her til aften koblet 2 HomePods til mit Apple TV 4K (den nye, største udgave). Købte dem i Sverige, da de er lidt billigere der.

lydmæssigt blev jeg først skuffet, men de afløser også KEF LS50 Wireless, der er en del fysisk større og har en nypris 3 gange større. Efter nogle timer, hvor erindringen om de andre glider i baggrunden, er de dog rimeligt imponerende i forhold til størrelsen. Har også opdaget, at de faktisk lyder bedre længere bagud i rummet i forhold til min normale lytteposition. Vi sidder normalt i en sofa 2,5 meter fra TV med HomePods på begge sider, og det er som om, det er for tæt på til at man får den rumlige lydoplevelse. Lige nu sidder jeg ved spisebordet bagerst i rummet, og der er bas og rumlig fornemmelse klart bedre.

Grunden til at Homepods blev anskaffet var, at jeg ville have et system der betjeningsmæssigt er lettere, og dér skuffer det ikke. Lækkert at det hele kan betjenes med Fjernbetjening til Apple TV. Før havde jeg sat systemet op med en Logitech remote, men det blev hurtigt for komplekst for nogen i familien... Der er kommet en ny udgave af KEF LS50 Wireless med HDMI, men de koster på den anden side af 20.000 kr. Nu lever jeg foreløbigt med en lydmæssig nedgradering(fra et virkelig højt udgangspunkt) og betjeningsmæssigt og visuelt fremskridt. WAF er virkeligt stor med et par HomePods.

Hvis jeg så bare kunne få sent en invite til min kone fra mit Home kit system. Andre i familien har modtaget invites, men ikke min kone, som var grunden til at HomePods blev anskaffet O-O
#350384
Tak for tilbagemeldingerne. Det er altid rart at høre erfaringer.

Enig i WAF-værdien. Hvis du ikke allerede gør det, så kan lydstyrken også kontrolleres fra Remote på en iPhone eller iPad eller bare vha. Siri.

Og hvis du har andre bokse eller enheder sluttet til TV-skærmen, så er HDMI eARC delen ret fed: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1621597147
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 44