Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348173
Jeg prøvede at forbinde min xbox controller forleden. Der var ingen problemer på lang afstand.

Og det er der for det meste heller ikke med remoten, men pludseligt sker det, at rækkevidden bliver ultra kort, og så er der, for mig, ikke andet at gøre, end at genstarte atv ved at tage strømmen.
#348184
Så kunne jeg igen ikke bruge remoten på normal afstand. !:(
Denne gang var afstanden hvor den virkede ca. 40 cm, så det bliver kortere og kortere..... :(

Mens problemet var der, så prøvede jeg at parre med en xbox controller. Det virkede ikke, så det er tydeligt at det er boksen og ikke remoten.

Det sjove var, at da jeg satte controlleren i parring mode, så dukkede den op på Atv, men når jeg valgte den, fik jeg melding om at det mislykkedes, og at jeg skulle sørge for, at den var inden for rækkevidde.
#348287
Rasmus Larsen skrev: 14. dec 2022, 13:06 Der er altså noget galt med Bluetooth-delen i Apple TV 4K (2022). Sidder jeg 1-1,5 meter fra boksen, så fungerer spil-controllere perfekt (uanset mærke og model: Xbox, DualSense, DualShock, Nimbus), hvilket er den afstand jeg har testet alt i boksen på, før jeg har rykket den hjem i stuen. 2 meter i stuen så bliver forbindelsen sporadisk ustabil og 3-4 meter, så spiller det ikke rigtig. Og jeg synes det bliver værre og værre for hver dag. Der er ingen problemer med de andre Apple TV 4K eller Apple TV HD herhjemme.

Nu får jeg ombyttet boksen, men med de mange meldinger der kommer her og på reddit så synes jeg det begynder at lugte af defekt Bluetooth-del i den nye boks.

EDIT: Test udført med den færdige tvOS 16.2.
Fiksede en ombytning problemet? :)
#348385
Hejsa
Nogen der har problemer med at lyd og billede ikke er i sync?

Jeg opgraderede i november til nyeste Apple TV 4k. Kom fra den første 4K model.
Havde ingen problemer på min tidligere model, men oplever næsten konstant problemer på den nye med at billede og lyd ikke passer sammen (mund bevægelser og lyden).

Kan læse mig lidt til at andre på nettet oplever samme problem uanset model.

Mit setup er Apple tv 4k 2022, LG C1 og en Sonos Arc.

Har prøvet at korrigere mellem billede og lyd i Sonos app'en men det hjælper ikke rigtig.
Mine indstillinger på Apple tv er de anbefalede indstillinger her fra Flatpanels. Har prøvet at slå match billede frekvens fra, men det virkede heller ikke.

Andre der har oplevet problemet og evt. Har en løsning?
#348386
Jeg havde problemet forleden med det seneste afsnit af Slow Horses, men det gik væk efter en genstart af afsnittet.

Det med at fjernbetjeningen mister forbindelsen havde jeg oplevet lige før ovenstående. Min gammeldags touch-pad-fjerner havde åbenbart aldrig før været langt nok væk fra ATV'et til at miste forbindelsen, men så skete det, sjovt nok i forbindelse med, at min mor ringede med muligvis ATV-fjernbetjeningsrelaterede problemer :p Der skulle en genstart af boksen til, før jeg kunne genoprette forbindelsen, og det har fungeret uden problemer siden.
#348388
Jonesdk90: Har du prøvet 'Wireless Audio Sync' funktionen (kan ikke huske det danske navn) i Apple TV 4K indstillingerne? Den måler TV'ets forsinkelse og korrigerer så. Det kræver en iPhone og funktionen skal køres særskilt for 60Hz, 50Hz og 24Hz ved at skifte Apple TV manuelt imellem disse. Derefter kan man sætte den tilbage til de normale videoindstillinger igen.
#348394
Rasmus Larsen skrev: 7. dec 2022, 14:03
kabri skrev: 6. dec 2022, 09:03 Så er Dead Cells på apple arcade med apple tv support. Det bør I prøve for det er fedt!

Hvis det er noget for jer så kan jeg anbefale huntdown og inmost bagefter. Begge til apple tv.
Jeg må jo hellere komme i gang efter de mange anbefalinger, der er kommet. Måske i aften hvor der ikke er VM-fodbold.

Jeg har spillet Inmost og det er fantastisk.
I seneste opdatering til Dead Cells er der kommet 60fps support på Apple TV.
#348415
KristofferA skrev: 21. dec 2022, 10:22
Rasmus Larsen skrev: 14. dec 2022, 13:06 Der er altså noget galt med Bluetooth-delen i Apple TV 4K (2022). Sidder jeg 1-1,5 meter fra boksen, så fungerer spil-controllere perfekt (uanset mærke og model: Xbox, DualSense, DualShock, Nimbus), hvilket er den afstand jeg har testet alt i boksen på, før jeg har rykket den hjem i stuen. 2 meter i stuen så bliver forbindelsen sporadisk ustabil og 3-4 meter, så spiller det ikke rigtig. Og jeg synes det bliver værre og værre for hver dag. Der er ingen problemer med de andre Apple TV 4K eller Apple TV HD herhjemme.

Nu får jeg ombyttet boksen, men med de mange meldinger der kommer her og på reddit så synes jeg det begynder at lugte af defekt Bluetooth-del i den nye boks.

EDIT: Test udført med den færdige tvOS 16.2.
Fiksede en ombytning problemet? :)
I første omgang ville Apple have mig til at nulstille alt på boksen. Det løste problemet ved første øjekast, men jeg nåede ikke at teste yderligere pga. juleræset. Jeg fik dog prøvet igen i går og problemet består, så nu går jeg videre med ombytning.
#348417
Rasmus Larsen skrev: 27. dec 2022, 06:25 Jonesdk90: Har du prøvet 'Wireless Audio Sync' funktionen (kan ikke huske det danske navn) i Apple TV 4K indstillingerne? Den måler TV'ets forsinkelse og korrigerer så. Det kræver en iPhone og funktionen skal køres særskilt for 60Hz, 50Hz og 24Hz ved at skifte Apple TV manuelt imellem disse. Derefter kan man sætte den tilbage til de normale videoindstillinger igen.
Virker det med kablede forbindelse?!
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 44