Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348929
Rasmus Larsen skrev: 14. dec 2022, 13:06 Der er altså noget galt med Bluetooth-delen i Apple TV 4K (2022). Sidder jeg 1-1,5 meter fra boksen, så fungerer spil-controllere perfekt (uanset mærke og model: Xbox, DualSense, DualShock, Nimbus), hvilket er den afstand jeg har testet alt i boksen på, før jeg har rykket den hjem i stuen. 2 meter i stuen så bliver forbindelsen sporadisk ustabil og 3-4 meter, så spiller det ikke rigtig. Og jeg synes det bliver værre og værre for hver dag. Der er ingen problemer med de andre Apple TV 4K eller Apple TV HD herhjemme.

Nu får jeg ombyttet boksen, men med de mange meldinger der kommer her og på reddit så synes jeg det begynder at lugte af defekt Bluetooth-del i den nye boks.

EDIT: Test udført med den færdige tvOS 16.2.
Hjalp det med ombytning?
Er efterhånden træt af at skulle genstarte hver 6.-8. dag
#348935
Er endt med at jeg har slået earc fra på tv’et igen, den tænder ikke for soundbaren og når den gør kan jeg ikke skrue op og ned for lyden ved Alm arc virker det som det skal bare uden atmos
Skal siges at det er når jeg bruger Apple tv, hvis jeg bruger Google tv på fjernsynet, så virker det som det skal også earc,
#348973
lkodk skrev: 14. jan 2023, 12:03
Rasmus Larsen skrev: 14. dec 2022, 13:06 Der er altså noget galt med Bluetooth-delen i Apple TV 4K (2022). Sidder jeg 1-1,5 meter fra boksen, så fungerer spil-controllere perfekt (uanset mærke og model: Xbox, DualSense, DualShock, Nimbus), hvilket er den afstand jeg har testet alt i boksen på, før jeg har rykket den hjem i stuen. 2 meter i stuen så bliver forbindelsen sporadisk ustabil og 3-4 meter, så spiller det ikke rigtig. Og jeg synes det bliver værre og værre for hver dag. Der er ingen problemer med de andre Apple TV 4K eller Apple TV HD herhjemme.

Nu får jeg ombyttet boksen, men med de mange meldinger der kommer her og på reddit så synes jeg det begynder at lugte af defekt Bluetooth-del i den nye boks.

EDIT: Test udført med den færdige tvOS 16.2.
Hjalp det med ombytning?
Er efterhånden træt af at skulle genstarte hver 6.-8. dag
Jeg fik endelig en ny boks og fjernbetjening i fredags. I weekenden nåede jeg kun at opsætte, men jeg kan forhåbentlig komme med en tilbagemelding i løbet af de kommende hverdage.
#348974
anders234 skrev: 14. jan 2023, 18:54 Er endt med at jeg har slået earc fra på tv’et igen, den tænder ikke for soundbaren og når den gør kan jeg ikke skrue op og ned for lyden ved Alm arc virker det som det skal bare uden atmos
Skal siges at det er når jeg bruger Apple tv, hvis jeg bruger Google tv på fjernsynet, så virker det som det skal også earc,
Lyder umiddelbart som et problem i soundbaren så. Forskellen på at have eARC aktiveret med Apple TV 4K eller ej, er at eARC tillader, at Apple TV 4K sender al lyden i ukomprimeret PCM. Deaktiveres eARC vil den gå over til bitstream over ARC for surroundlyd. Chromecast sender altid bitstream.
#349000
Har også fundet ud af at det ikke hjælper at slå earc fra har taget Apple tv fra også laver jeg en genstart af tvet så virker det måske resten af aftenen også om morgenen når jeg tænder tv, tænder det ikke for soundbar igen, så kan jeg genstarte tvet igen så virker det igen et stykke tid, så har ikke noget med Apple tv at gøre alligevel
#349028
Jeg synes, det er trættende, at Netflix appen til Apple TV mangler så mange ting, som findes i appen til Smart TV mv. Det er tydeligt, at Apple og Netflix ikke er slyngvendinder, men sådanne magtkampe bør udkæmpes bag facaden og ikke komme brugerne til ulempe.

Netflix får fancy redesign på iPhone – men hvad med Apple TV?
#349061
Jeg har fundet følgende estimater på TFlops ydelsen: M2 Pro 6,8 TFlops og M2 Max mellem 11,4 og 13,6 TFlops. Ikke de store spring fra M1 Pro og Max, men det det var heller ikke forventeligt, da de stadig er på 5nm – eller 4nm om man vil. M3 familien vil ifølge rygterne overgå til 3nm.

Hvis der en dag kommer M-serie chip i Apple TV, så bliver det sikkert basisudgaven. Hvis de vil lancere en mere kraftfuld og dyrere udgave til spilbrug, så kan man vel godt forestille sig Pro eller Max udgaven. Men allerhelst bare en ny familie af chip designet specifikt til TV-brug.

Jeg har også dykket lidt ned i det tekniske omkring 4K 240Hz over HDMI 2.1 her: Nye Macbook Pro og Mac mini understøtter 4K 240Hz over HDMI 2.1 DSC
#349071
Så kom der ny "stor" HomePod og jeg synes bestemt man bør overveje muligheden for at bruge to af dem som TV-højttalere, hvis man overvejer soundbar i den øvre mellemklasse. Lyden er godt. Jeg ved ikke, om vi tester de nye, men jeg har en del erfaring med de originale HomePods sammen med Apple TV, så det kan være, der kommer et skriv i en eller anden form.

Apple præsenterer HomePod (2nd Gen) med Apple TV 4K parring
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 44