Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#352156
Bl.a. sporadiske nedbrud af apps, HomeKit-scener der kommer og går, problemer med indholdskarusellen øverst med Apple TV appen (måske også andre). Multiview mangler også, hvis man ser MLS.

Enhance Dialogue-funktionen er også fjernet, hører jeg, men det kan jeg ikke tjekke, da jeg ikke har HomePods tilsluttet boksen med tvOS 17.
#352192
Jeg syntes at lys styringen på DV indhold på Netflix og Apple + indhold på ATV, er et stort irritations moment efterhånden.
Det afspilles på CX.

Kan det virkelig godt passe at Apple ikke har fokus på det? Forleden så vi en serie hvor en scene foregår ved et pool område i fuld dagslys, og flere scener skiftede så meget i kys at det virkede som dag of aften. Det er serien Tehran på Apple + sæson 2.
#352196
Der bliver klippet ret ofte hvor hver scene varer 5-10 sekunder . Men udfordringen er helt generelt hvor jeg nu tænker helt at droppe ATV igen hvilket er ærgerligt. Det forekommer ikke ved film købt/lejet på ATV samt indhold fra Disney-HBO. Jeg prøver lige HDR 10
#352199
Enten er det OLED-panelets ABL. Det vil afhænge af hvor lys scenen er. Jeg nævnte det fordi du sagde, at det foregår ved en pool. Det vil være det samme uafhængigt af afspilleren, da det er en begrænsning i OLED-panelet.

Eller også er det de dynamiske metadata i Dolby Vision, hvor lyssætningen sættes scene for scene. Det er sådan Dolby Vision-formatet virker, så det vil være det samme uanset afspiller, så længe det er i Dolby Vision, men det vil sandsynligvis kunne afhjælpes ved at afspille indholdet i HDR10 i stedet.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 44