Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#351574
Rasmus Larsen skrev: 5. maj 2023, 07:13 Der er kommet en stor pulje af 40 spil på Arcade, inkl. danske Limbo.

Det er dog kun 6 af dem, der er kompatible med Apple TV, ekskl. Limbo. Ærgerligt. Jeg håber deres 3. spil kommer på Apple TV for selvom jeg nyder dem på konsoller, så kan de fint køre på Apple TV (Inside er der allerede).

Til gengæld har vi fået What the Car? fra danskerne hos Triband. Det ser lige så fjollet ud og er formentlig lige så underholdende som forgængeren What the Golf.
Et af de andre nye spil på Arcade er Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, og det er mega-fedt! 8-) En slags moderne blanding af de klassiske Teenage Mutant Ninja Turtles spil og Hades.

Man kan på Apple TV spille alene eller op til 4 multi-player (med andre enheder).

Kan varmt anbefales.


#351650
Dolby TrueHD med Infuse Pro og atv4k?

Hej,

Har følgende opstilling:

atv4k > Pana Oled > eARC out > eARC extractor > Yamaha AVR HDMI in.

Det virker fint i de fleste tilfælde, sådan at AVR modtager enten et stereo eller surroundsignal alt efter kildens lydspor. Bare ikke hvis lydsporet er Dolby TrueHD. Så modtager AVR kun et sterosignal selvom kildelyden er 5.1 eller 7.1.

Jeg kan ikke gennemsku hvor det går galt. Det burde virke? Hjælp! :-)
#351816
Rasmus Larsen skrev: 29. maj 2023, 09:28 Det burde virke. Man kan jo mistænke om der sker et eller andet i ledet med eARC extractor. Kan du på receiveren se, om de andre surroundkilder, du får igennem, er i PCM eller bitstream?
Jep. Jeg har siden omkonfigureret og bruger extractoren som HDMI splitter i stedet. (Et HDMI med billede til TV og et HDMI til lyd til AVR)

Så virker surround igen, i alle film jeg har prøvet med. Men, Kun, hvis jeg slår Atmos fra i atv4k. Hvis jeg slår Atmos til skifter mange film stadig tilbage til et stereo, selvom de beviseligt har surround lydspor. Gælder Både Infuse og HBO appen. Dét er underligt, fordi både TV og AVR er kompatible med Atmos.

Det Er nok den eARC extractor / splitter der driller med atmos, men uden den er der slet ikke noget der virker.

Jeg har ikke prøver om Atmos On eller Off gør nogen forskel i den anden konfiguration med eARC extractor.
#351817
Okay, så tror jeg, at du har lokaliseret fejlen. Dolby Atmos fra Apple TV 4K udsendes som udgangspunkt som såkaldt Dolby Mat 2.0 (PCM plus metadata). Det er en lidt speciel overbygning på PCM, som vist nok kræver certificering hos Dolby.

Jeg har ikke nok erfaring med eARC extractor'er til at sige, om det virker med andre mærker.

Hvorfor Apple TV 4K så falder helt tilbage på stereo-signal, kan jeg ikke forklare.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 44