Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bobby50
#340214
Hej, ved ikke om det er det rigtige forum for mit spørgsmål, da jeg ikke ved hvor fejlen ligger. Jeg har et Sony AF8 , tror jeg købte det i
2019. Sidste år købte jeg så et Apple tv det nyeste 4K. Problemet er ,at når jeg tænder TVet starter det godt nok , men når jeg trykker på en APP , en hvilken som helst APP, går Tvet ud og starter forfra med SONY-logoet, Android-logoet, derefter sort skærm og så skal jeg trykke på retur-knappen , så plejer det at virke. Jeg har købt to nye
HDMI-kabler hos AV-experten , det har ingen virkning.Så læste jeg
herinde om Belkin HDMI-kabel , så jeg købte et sådant, det virkede tilsyneladende. Så i går skete det samme midt under en serie, altså
Tvet genstarter , SONY-logo, Android- logo hele molevitten. Tror i det er Tvet eller kan det være HDMI-kablet.
Af bobby50
#340218
Hej igen , tak for dit svar , der er kun to ben på netstikket , har lige prøvet at tænde Tvet nu er det galt igen
når jeg tænder slukker tvet helt SONY-logo, Android-logo, kan det være mit Apple tv der noget galt med.
Ved ikke helt , hvordan man nulstiller tvet skal Apple Tv så tages fra , alt det pjat er begyndt da jeg fik mit
Apple tv , før det var der intet galt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#340219
Det skyldes ikke Apple TV eller andre tilsluttede enheder. Fejlen relaterer sig til dit Sony TV, som genstarter spontant (det er derfor du ser Sony og Android logo).

Jeg ville starte med at jorde strømstikket på TV'et. Nulstilling af Sony TV'et sker fra i menuen i skærmen. Du behøver ikke at afkoble noget. Bemærk dog at en nulstilling også fjerner kanalindstillinger, billedindstillinger mv. Så de skal laves forfra.

Det kan også være et tegn på, at TV'et er ved at gå i stykker. Spontant genstart er ikke et sundhedstegn.
Af bobby50
#340220
Hej igen , du mener jeg skal skifte strømstikket til et med 3 ben.Det sidste lyder ikke godt det er under 2 år gammelt. uuurrfff.
Af bobby50
#340222
Ja , vi har ikke nogen vægstik med 3 huller , man kan vel ikke bruge en forlænger ledning med 3 ben og
tilslutte et væg stik med 2 ben.Undre mig bare over at hvis jeg springer Apple TV over og bruger den almindelige fjernbetjening er der ingen problemer.Så mangler jeg bare nogle Apps.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#340224
Jeg er ikke elektriker, men Apple TV – og andre bokse – har i HDMI-forbindelsen såkaldt HDMI CEC, som sender betjeningskommandoer (højre/venstre/sluk/tænd osv) til TV'ets HDMI-port, så min tanke var, om der kom en eller anden strøm-overgang via HDMI-forbindelsen, nu hvor TV'et ikke er i jord-stik.

Når du bruger TV'ets indbyggede apps så er HDMI-forbindelsen ude af ligningen, så meget tyder jo på, at der sker et eller andet ovre ved TV'ets HDMI-port, der får det til at genstarte.
Af bobby50
#340225
Ok , tak for svarene jeg prøver at nulstille , har set man kan foretage en " blød " nulstilling ,hvor man bevarer alle indstillinger .Hej
Af bobby50
#340250
Hej,jeg har prøvet den indgang med ARC og indgang 2 med samme resultat.Det er sådan lidt on and off.Så TV hele aftenen i går ( onsdag ) og bortset fra lidt start vrøvl , tvet starter helt forfra med logoer var der ingen problemer.hmmmm mærkeligt.
Af bobby50
#340254
Jeg har lige kørt en test af HDMI indgangene på mit tv " Det ser ud til HDMI indgangen virker "
Mærkelig formulering , enten virker de eller også virker de ikke.
Af bobby50
#342307
Hej , vil lige prøve en gang mere , Har et Sony AF8 hvortil jeg har tilkøbt et Apple TV4k , jeg forstår simpelthen ikke hvorfor dette sker , når jeg tænder Appletv virker det som om at det reagerer men når jeg vælger en app går hele skidtet ned , altså Sony Logo,Android logo forfra . Piller jeg Appletv fra fungerer alt
perfekt.Jeg har købt 3-4 forskellige HDMI-kabler senest et Belkin et eller andet som anbefales.Kan jeg gøre et eller andet forkert . Forslag modtages gerne . ??