Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#330429
Hej,

Jeg har et meget minimalistisk setup med Samsung 7000mu tv og Sonos playbar hængende på væggen i stuen, hvor alle ledninger osv. føres igennem væggen indtil bagvedliggende rum. Rummet opdeles med gasbeton i den ene side og dobbelt gips (2 lag gips + enkel spånplade).

Jeg har tidligere haft apple TV med stor glæde og nu med den nye opdatering er det på tide at skifte min gamle chromecast ud.

Men.... kan jeg stadig bibeholde mit setup og have apple TV boksen stå på den anden side og stadig bruge remoten fuldt ud?

Kasper
#330445
Jeg har ikke haft held med blot at have mit Apple TV stående i mit tvbord med kun en låge foran, det blev rigtigt ustabilt at bruge remoten. Der er dog ingen problemer med at bruge remote appen på en iPhone hvis du vil/kan det. Men den fysiske remote fungerer altså klart bedst med line-of-sight.
#330447
Tjah det jo lidt svært når i hver skriver hvert Jeres ;)

Der er ikke glas eller anden metal gitter i dit TV bord låge siden det ikke virker?

Jeg kan uden problemer spille Xbox one igennem væggen, så tænker der er ok med Bluetooth signal?
#330449
JesperZ skrev: 1. maj 2021, 19:56 Jeg har ikke haft held med blot at have mit Apple TV stående i mit tvbord med kun en låge foran, det blev rigtigt ustabilt at bruge remoten. Der er dog ingen problemer med at bruge remote appen på en iPhone hvis du vil/kan det. Men den fysiske remote fungerer altså klart bedst med line-of-sight.
Det lyder underligt. Min ATV 4K er gemt væk bag min PS3 og kan absolut ikke "ses" af fjernbetjeningen.
#330450
Lågen er af MDF uden metalgitter eller lignende. Jeg blev nødt til at pege remoten i retningen af Apple TV boksen for at det ikke var helt skidt, men selv der missede nogle tryk på knapper helt og swiping på touchdelen var flaky og inkonsistent. Samtidigt mistede den alt strøm i løbet af blot en måned. Nu står boksen fremme og alt virker som det skal, og remoten holder strøm i mange måneder ad gangen.
#330455
Både mit ATV-HD og min PS5 står på den anden side af en bærende væg af beton med stålarmering, der er absolute ingen problemer med den af dem.
Så satser da virkelig på, at det nye ATV Ka n det samme.

Ps remoten holder strøm i flere måneder.
#330473
Jeg har gemt mit ATV 4K bag tv’et og havde også problemer med signalet. Jeg skiftede HDMI kablet til et, som er bedre skærmet, hvilket løste problemet. Det lyder lidt underligt, men fandt nogle forumindlæg på nettet, som foreslog denne løsning.