Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#345610
Tak for tippet Flemming. Jeg fik også tip om Viaplay på email og SkyShowtime er kommet ind i Apple TV appen. Ikke så overraskende, da Paramount+ allerede var der (som fuld kanal).

Viaplay og SkyShowtime har fået integration med Apple TV app

Jeg har søgt på indhold fra Amazon, C More og Discovery+, men de ser stadig ikke ud til at være klar i Danmark.
#345743
Jep jeg tænkte godt at købstidspunktet nok var lidt dårlig planlagt, men jeg syntes at CX var blevet for lagt og ustabil i WIFI. Men jeg ser stadig meget frem til hvad de kommer med. En ordentlig kraftfuld chip og AV1 samt mere grafik krævende spil håber jeg på. Men må også sige at der specielt på Disney plus og købte ATV film er en synlig (for mig) forskel i kvalitet og helt sikkert lyd rummelighed.

Jamen når jeg skifter over på indgangen er der bare sort skærm. Der sker intet. Måske der er en knap på Beoremote som tvinger ATV til at vække, men har ikke fundet den. Syntes ikke det var et problem med C9 og Beoremote hvor den så blev vækket på et par sekunder. Nu har jeg den pt ikke i dvale 🔋
#345745
Jeg kan prøve at tænde min LG GX, fra samme generation som CX, med TV'ets fjernbetjening senere, når jeg kommer hjem, men jeg er da ret sikker på, at den tidligere har vækket Apple TV. I dagligdagen gør vi det omvendt, altså vækker TV'et ved at aktivere Apple TV med Apples fjernbetjening.

Jeg husker godt, at du tidligere har kørt med Apple TV, så nu er jeg egentlig bare nysgerrig. Hvorfor skiftede du væk i en periode?
#345751
Mange tak det må du meget gerne tjekke, måske det skyldes at auto device detektion skal slåes fra for at Beoremote fungerer. Det havde jeg glemt og Beo fungerede ikke, men da det blev vinget af kunne jeg bruge Beoremote igen da Fjernbetjeningsikonet forsvandt på Dashboard. Dog stadig ikke vække den, kun navigere rundt når den er vågnet. Det er ikonet på billedet der skal vinges af før Beoremote virker.

Jamen da jeg fik CX og Beoremote var jeg ret begejstret for at alle apps er på en liste på fjernbetjeningen, du kender det sikkert (men se billede) Det gjorde det meget nemt at styre også for ungerne. Men jeg syntes også jeg mistede noget funktionalitet og kvalitet. Og så mener jeg at DV indhold var dæmpet dengang på ATV på Netflix indhold.
Vedhæftede filer
5C34460D-26C6-41B1-AA7D-2B7E3D51683B.jpeg
5C34460D-26C6-41B1-AA7D-2B7E3D51683B.jpeg (2.27 MiB) Vist 2374 gange
72C725B1-B13D-477D-84A3-95B94E517E3D.jpeg
72C725B1-B13D-477D-84A3-95B94E517E3D.jpeg (2 MiB) Vist 2374 gange
#345758
Ja den opdatering har de da ikke været for heldig med.

Det er blevet meget vanskeligt at navigere rundt, specielt det at komme fra topmenuen ned i den sektion man har valgt, og hvis det lykkes så er det svært at komme tilbage til topmenuen igen.

ATV 4K 1.gen tvOS 16
#345780
I mit køkken har jeg en ATV 4K 2. gen, som er forbundet til et Samsung TV 6 serie årgang 2021, der igen er forbundet til et sæt Argon Forte aktive højtalere via optisk kabel. Jeg har et ønske om at kunne nøjes med at bruge en fjernsbetjening. TV'et bruges udelukkende sammen med ATV.

TV'et er konfigureret til at bruge optisk lydudgang. Jeg er ikke i stand til at regulere lyden med TV'et fjernbetjening. Burde det ikke være muligt?

Jeg har forsøgt at lære ATV IR koderne til Argons lyd op/ned og mute ved at tilføje den under "indstillinger - Fjernbetjeninger og ander enheder - Betjning af hjemmebiografen - Lydstyrkeregulering - Programmer en ny enhed". Selve processen virker, men når jeg efterfølgende vil regulere lyden med ATV Remote sker der intet. Mit spørgsmål er, hvad jeg skal gøre for at benytte ATV remote til at regulere lyden på Argon HT.

På forhånd tak
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48