Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#342478
Rasmus Larsen skrev: 9. maj 2022, 05:49 Oplever ikke crash på DRTV her. Jeg har ikke HBO Max pt. Sker det sporadisk eller i en særlig sektion? Der var på et tidspunkt problemer med Ramasjang sektionen, men ikke de andre sektioner.
ATV-boksen har kørt 100% stabilt (7-9-13) siden, at strømstikket blev taget ud og sat i igen. Jeg har stadig ikke fundet en god forklaring på fruens oplevelser (og tør ikke nævne, at det kunne være brugerens skyld? :D )


I forhold til jeres nyhed om en ny udgave af ATV, så kan jeg godt se ideen, fra Apples side, i at få en billigere måde for forbrugeren at se Apple TV+ på. Men tænkte egentlig det var derfor, at Apple TV+ blev lanceret som app på mange platforme sidste år?

Så det må vel betyde, at en eventuel ny ATV også har adgang til Fitness+.
#342527
Nuværende Apple TV bokse har også Fitness+ appen og integration med Apple Watch. Det er bare ikke lanceret i Danmark endnu. Jeg har ikke fundet en måde at omgå deres geoblokering på fordi den lader ikke brugeren oprette sig via Apple TV (der henvises til iPhone).

Apple har bekræftet, at der ikke er noget nævneværdigt nyt i tvOS 15.5, som lige er landet:
"This update includes general performance and stability improvements."
#342535
Kan man have flere brugerprofiler på Apple TV? Forstået sådan, at man ved opstart bliver spurgt, hvem der bruger apparatet, hvorefter alle apps ved, at nu er det person 1, så Netflix, Viaplay, HBO etc. automatisk bruger person 1-profilen, når man åbner deres apps?

Vi er jævnligt irriterede over at skulle skifte bruger-profil i de enkelte apps, så det ville være skønt, hvis man kunne nøjes med at skifte ét sted.
#342551
Vi har flere brugerprofiler på vores Apple TV herhjemme. Hver bruger skal have eget Apple ID.

Apple TV+, Apple Arcade (og spilfremgang i hvert spil), Apple Music og andre Apple tjenester følger brugerprofilen. Man kan skifte ved at holde hjem-knappen nede i kontrolcentret. Man kan også logge ind på Apple TV bokse når man rejser eller besøger familen og derved fortsætte sine spil. Når man opstarter Apple TV vil man også se en besked om, hvilken bruger der pt. er logget ind oppe i højre hjørne.

Andre apps såsom Netflix og TV 2 Play følger dog ikke valget. Der findes en API, som udviklerne kan integrere med Apple ID profiler, men jeg har ikke fundet nogen, som understøtter det.
#342553
Rasmus Larsen skrev: 18. maj 2022, 09:36 Andre apps såsom Netflix og TV 2 Play følger dog ikke valget. Der findes en API, som udviklerne kan integrere med Apple ID profiler, men jeg har ikke fundet nogen, som understøtter det.
Burde det ikke være ret simpelt at programmere? Det ville i den grad forøge brugervenligheden.

Vi bruger ingen Apple-tjenester, så pt. er der ingen grund til at have flere brugerprofiler.
#342560
Rasmus Larsen skrev: 18. maj 2022, 09:36 Vi har flere brugerprofiler på vores Apple TV herhjemme. Hver bruger skal have eget Apple ID.

Apple TV+, Apple Arcade (og spilfremgang i hvert spil), Apple Music og andre Apple tjenester følger brugerprofilen. Man kan skifte ved at holde hjem-knappen nede i kontrolcentret. Man kan også logge ind på Apple TV bokse når man rejser eller besøger familen og derved fortsætte sine spil. Når man opstarter Apple TV vil man også se en besked om, hvilken bruger der pt. er logget ind oppe i højre hjørne.

Andre apps såsom Netflix og TV 2 Play følger dog ikke valget. Der findes en API, som udviklerne kan integrere med Apple ID profiler, men jeg har ikke fundet nogen, som understøtter det.
Det er efter min mening også forkert implementeret. Det burde være på system niveau og de burde for længst have implementeret det på iPads.
#342561
I og med, at medlemmer i en husstand har samme login til f.eks. Netflix og HBO så er man vel lige vidt, selvom det blev implementeret på systemniverau. Det er jo først inde i den givne tjenestes app, at der ligger brugerprofiler. Det virker som tiltænkt på Apples tjenester fordi hver bruger har eget Apple ID.

Lennon: Jeg bruger ikke Fotos appen på Apple TV, men jeg kan forestille mig, at den også understøtter brugerprofiler.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 48