Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#343752
Ingen melding, prøver at tilføje ny bruger, alt går fint, og når jeg så vælger ACCEPT ved terms and conditions, så hopper den tilbage til hoved skærmen og den nye bruger er ikke tilføjet og er ikke oprettet, meget mystisk og har aldrig oplevet dette før ....
#343804
Rasmus Larsen skrev: 7. jun 2022, 07:00 Enten er tvOS 16 en lille udgivelse eller også har selskabet planlagt flere TV-relaterede annonceringer senere på året – der var heller ikke nyt om Apple TV+.

tvOS 16 til Apple TV byder bl.a. på krydsintegration med iOS apps
Her er et eksempel på krydsintegration fra en af Apples præsentationer under WWDC. De har lavet et fiktivt spil kaldet TicTacToe. Når det åbnes på Apple TV vil boksen automatisk give en melding på iPhone, iPad eller Watch. Appen behøver ikke at være åben eller sågar installeret på disse enheder. De snakker om nye typer app- og spiloplevelser.
Vedhæftede filer
tvos16crossdevice_large.jpg
tvos16crossdevice_large.jpg (70.19 KiB) Vist 2091 gange
#343805
Det tyder på, at AV1 er på vej til Apples enheder.

Apple ser ud til at forberede understøttelse af AV1 video

Jeg synes det begynder at lugte af, at der er en del som Apple ikke har fortalt os om tvOS 16. Bl.a. om AV1, spilcontrollere (jeg hører at mange flere controllere end dem der er meldt ud understøttes), dansk Siri og Matter / Thread support. Det giver vel mening, hvis der er ny Apple TV boks og HomePod på trapperne.

Når Matter og Thread aktiveres forventligt senere i iOS og tvOS 16 betaerne, så åbner der sig nogle interessante muligheder for det opkoblede hjem via mesh i Thread. Apple TV og HomePod ser jo ud til at være centrale enheder i Apples fremtidige satsning på det opkoblede hjem.
#343941
Så kom Disney+ endelig med en opdatering, som åbner for Dolby Atmos med både HomePods og AirPods Pro/Max/3.

Disney+ åbner for Atmos spatial audio på Apple TV – Atmos i udu på Android

Jeg har bekræftet, at det virker på mit eget setup. Jeg ser også Dolby Atmos logoet i Disney+ appen nu (når HomePods er tilsluttet).

PS: Jeg har i den forbindelse opdateret Guide: Spatial audio (rumlig lyd) på Apple TV 4K
#343978
Rasmus Larsen skrev: 28. jul 2022, 10:56 En advarsel: eARC funktionaliteten på Apple TV 4K 2021 er efter sigende i udu i tvOS 16 beta 4. Det virker på beta 3.

Tilsyneladende er de jo i gang med at ændre et eller andet i eARC funktionaliteten (som stadig er beta-mærkat).
Åh nej. Tak for advarslen, så må automatisk opdatering slås fra. Hvor har du hørt det?

Fantastisk med Disney+ i øvrigt. Venter spændt på Amazon
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 48