Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#340684
Denner:
YouTube understøtter ikke match af billedfrekvens, så det stemmer. Heller ikke match af dynamikområde.

DRTV matcher både billedfrekvens og dynamik på live-tv, men matcher kun dynamik på arkiv-tv.

Det gælder alle versioner af tvOS. Vi opsummerer og holder øje med udbyderne i denne tråd: viewtopic.php?f=25&t=49835&hilit=match

Vi er tæt på, at alle de store danske apps understøtter begge match-funktioner, men herhjemme vælger jeg stadig at opsætte Apple TV 4K til 4K50 som udgangspunkt.
#340872
Der kom en ny monitor.

Apple lancerer 27" Studio Display med 5K-opløsning, spatial audio

Der blev også bekræftet en række nye film på Apple TV+, men jeg har ikke overblikket. Og så melder Apple sig officielt på banen som køber af sportsrettigheder. Der er mere på vej (NFL) på rygteplan.

Apple TV+ køber første sportsrettigheder (MLB)
#340892
Rasmus Larsen skrev: 9. mar 2022, 07:46 Hmm, der er nu 1-2 ugers leveringstid på Apple TV 4K fra apple.dk. Jeg erindrer ikke, at der har været leveringstid på den siden lancering. Rammer chipkrisen nu også tv-boksen?

Apropos. Apples nye Studio Monitor har en mere kraftfuld chip (A13) end Apple TV 4K (A12) O_O
Udover spil, som de indtil videre ikke virker synderligt interesseret i på ATV, så har boksen vel ikke rigtig brug for mere power?
#340897
Den normale M1 er nu nede i prisklassen 600 USD (64GB iPad Air). Skærm og touch-controller udgør ca. 1/3 af kostprisen i iPad Air, ifølge tidligere estimater. Så kan man også fjerne kamera, batteri, højttalere, mikrofoner og andre komponenter. Så skal en M1-baseret 64GB Apple TV vel koste mellem 200-300 USD, hvis margin skal være 50%.

Men det gør da ikke noget hvis de venter til M2 eller M3 :)
#340907
Rasmus Larsen skrev: 9. mar 2022, 13:23 Ja det skulle være til spil. Noget som jeg tror der er et stort potentiale i på Apple TV. Det kræver, at de får tiltrukket spiludviklere, men hardwaren skal vel nok på plads først.
Måske, men ville de så ikke have givet den nuværende boks mere power? Den kamp de har med bla. Epic games tror jeg heller ikke tiltrækker flere spiludviklere. Jeg ser ingen seriøse antydninger af at de har planer om at gå den vej.
#340920
Reelt tror jeg bare Apple TV 4K 2021 er tiltænkt som en forlængelse af Apple TV 4K. Så i stedet for at tage et pænt spring, men ikke afgørende spring, til A14 eller A15, så har de holdt ydeevnen nogenlunde stabil.

De har egen spiltjeneste nu i form af Apple Arcade, så det synes jeg da trods alt er en god indikation. Apple iOS er vel allerede verdens største platform for spil målt i både brugere og omsætning. Det er mobilspil, men med tiden vil de jo blive mere avancerede. Husk at store ændringer i markeder kommer nedefra :)

Jeg har fundet disse estimater på produktionspris på A15, M1, M1 Pro, M1 Max og M1 Ultra.

Kilde: https://twitter.com/loghound/status/150 ... SQOolfo9mQ
Vedhæftede filer
FNbJkHHaUAAjQMN.png
FNbJkHHaUAAjQMN.png (11.41 KiB) Vist 1064 gange
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 48