Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#331401
Bond skrev:Jeg har modtaget mine, men har endnu ikke noget at sætte dem op/ udskifte dem endnu.
Omkring det med indstilling til 50 SDR, køre den nye ATV nu med UI tilpasset den valgte framerate? eller det stadig kun i 60Hz?

Jeg køre selv med 60Hz SDR. så menu'er - sreensavers etc. ikke bliver laggy og match er slået til på begge så den selv skifter til mediet. Men måske nogle oplever problemer her?
Med den indstilling tror jeg du vil opleve problemer på en del indhold fra danske tjenester, da de viser 25 eller 50 billeder i sekundet.

Anbefalingen her i DK er 50Hz SDR.

Sendt fra min Nokia 7.2 med Tapatalk

#331418
JesperZ skrev: 25. maj 2021, 13:35 Forstår ikke utilfredsheden med den nye fjernbetjening. Ja den kræver lidt tilvænning, men den er stadig et væsentligt step up fra den gamle.
Og jeg forstår ikke utilfredsheden med den forrige. Sådan er der så meget.
#331424
Naiera skrev: 25. maj 2021, 17:48
JesperZ skrev: 25. maj 2021, 13:35 Forstår ikke utilfredsheden med den nye fjernbetjening. Ja den kræver lidt tilvænning, men den er stadig et væsentligt step up fra den gamle.
Og jeg forstår ikke utilfredsheden med den forrige. Sådan er der så meget.
Jeg synes heller ikke den gamle var så slem som nogle får den til at lyde. De få mindre kritikpunkter jeg havde var at den var meget lille så den nemt blev væk, den var alt for symmetrisk så man kunne let komme til at trykke forkert på den hvis ikke man kiggede, den manglede en mute knap og en sluk knap, og man kunne let komme til at swipe hen over de UI elementer hvor man gerne ville have fokus. Alle disse punkter er forbedret i den nye. Det eneste negative jeg kan komme på i den nye er at jeg ikke synes det er så logisk hvordan man aktiverer scrubbing, men det kræver nok bare lidt tilvænning. Ingen af kritikpunkterne ved den gamle eller den nye har været noget der har frustreret mig væsentligt. Så jeg er altså ikke uenig med dig eller i Camp Old Remote eller Camp New Remote. Jeg tager det nærmere som at folk mangler noget at gå op i når de beklager sig højlydt over en remote der ellers er ok. Man bruger den jo ikke 99% af tiden, så den kan på ingen måde være væsentlig.
#331428
For mig var den et skridt tilbage, så jeg havde ikke noget at bruge den nye ATV til. Det er også OK.
#331432
Hader personligt den gamle touch remote, fysiske knapper med klik fornemmelse i, all day every day 💪
Så grunden til jeg opgraderede til det nye Apple TV, var for den nye remote, 24p uden stutter (endelig) og så det 1 års gratis abonnement 🙈
Der er en dedikeret back knap, power knap og ja rigtige knapper til at navigere menuer osv med, så jeg er personligt super tilfreds med den nye remote kontra den gamle 👌
#331435
Lige et spørgsmål vedr. eARC. Jeg har LG CX og kører lyden ud af dennes ene eARC stik hen til mine aktive streaming KEF LS50 Wireless II højttalere som står for 2.0 stereo bio lyd (sammen med en sub).

Hvis jeg køber den nye 2021 ATV skal denne vel optimalt bruges med TV'ets eARC stik? Er der en grund til at TV*et kun har 1 eARC stik?
#331436
Indtil videre virker Apple TV 4K's HDMI eARC funktionalitet kun med HomePod. Det er muligt, at det senere åbnes for andre AirPlay-enheder, men Apple har ikke kommenteret på det.

Så indtil videre er der ingen fordel for dig ved at tilslutte Apple TV til HDMI eARC-porten. Du kan bruge enhver af portene.

Det er rigtigt, at de fleste TV kun har en HDMI eARC/ARC udgang. Jeg mener, at det er Philips nyere TV, som har 4, men ellers kan jeg ikke komme i tanke om andre.
#331438
Jeg har faktisk ikke tjekket, men der har intet været nævnt om det, så jeg tror ikke det er med. HDMI eARC er kun til den kablede HDMI-forbindelse, så det spiller ikke ind ift. det videre signal til trådløse hovedtelefoner.

Måske der kommer noget nyt på WWDC i næste måned. Her forventes de at præsentere tvOS 15.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 48