Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#338077
AirPlay videoptagelser til ATV 4K gen2. skudt med iPhone 12pro/ 13Pro Max i HDR/ Dolby Vision kan stadig ikke trigge HDR/Dolby Vision f.eks. til et LG OLED G1 eller C1, når man AirPlayer et footage fra mobilen til ATV.

Dette er stadig ikke fixed i 15.2, træls…..

Flytter man filen over til en iPad, så afspilles den fint som HDR. “AirDrop”, prøver man så her fra til ATV, så er det stadig i SDR., træls….

(4K 30fps.)
#338958
Det er muligvis ikke 100% ATV 2021-relateret, i så fald beklager jeg.

Vi har lige nu en... JVC soundbar, som aldrig rigtig har spillet sammen trådløst med vores Samsung-fjernbetjening, så for det meste bruger vi den bare ikke. Det med den ekstra fjernbetjening er åbenbart for besværligt.

Jeg overvejer om to Homepod Mini'er kunne være et alternativ? I det mindste er de nemmere at anvende, når vi samtidig bruger Apple TV 2021-udgaven.

(Jeg håber selv, at spørgsmålet er tilstrækkeligt ATV-relateret :D)
#339736
Her er nogle af de foreløbige nyheder i tvOS 15.4:

Apple TV kan snart forbinde til hotel WiFi (captive portals)


Version 15.4 får understøttelse af 'adaptive triggers' (modstand i skulderknapperne) med PS5's DualSense controller: "Support is now available for new DualSense adaptive trigger firmware features available via GCDualSenseAdaptiveTrigger"
Kilde: https://developer.apple.com/documentati ... ease-notes







Denne sidste er ikke relevant for danskere pt. men der kommer integration på sport mellem Apple TV appen og Apple News:

#339851
Fra CNET:

Apple TV 2022 wish list: What I want to see in a refresh this year

Jeg er stadig ikke overbevist om, at en billigere Apple TV-boks er svaret. Jeg ser hellere de holder et fast prispunkt – måske endda højere end i dag – som tillader, at de kan sætte deres nyeste chip i boksen. I stedet for som i dag, hvor vi får gammel hardware.

Grunden til at Roku, FireTV, Chromecast mv. er så billigere er jo ikke kun pga. hardwaren deri, men også fordi køberen er produktet. Pengene hentes hjem senere på indsamling af brugerdata og personrettede reklamer.
#339852
Rasmus Larsen skrev: 1. feb 2022, 06:57 Version 15.4 får understøttelse af 'adaptive triggers' (modstand i skulderknapperne) med PS5's DualSense controller: "Support is now available for new DualSense adaptive trigger firmware features available via GCDualSenseAdaptiveTrigger"
Kilde: https://developer.apple.com/documentati ... ease-notes
Er der spil som tager det i brug?
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 48