Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#331268
Jeg er også en af de der underlige nogen der foretrækker den forrige, over den helt gamle ;)
#331270
Jeg hentede en 32GB-model ved middagstid i Bilka i dag. Ingen forudbestilling og ingen problemer. De havde flere af dem.

Performance forekommer mig at være en anelse forbedret, men det kan godt være, at det blot er ren indbildning, da den "gamle" model i forvejen var et fartmonster. Nærmere bestemt, det forekommer mig at det er nemmere at hoppe fra den ene app til den anden og den tredje og tilbage til den første uden at noget skal startes op igen, dvs. der er en større chance for, at man kan fortsætte, hvorfra man slap, når man skifter mellem adskillige apps. Rygterne (https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1619168526) vil vide, at den nye model har 4GB RAM mod 3GB i den gamle, hvilket måske kan være en del af forklaringen.

Men fjernbetjeningen skuffer på visse punkter:

- Den har nogle meget skarpe kanter, hvilket nærmest gør den ubehagelig at holde ved. Det kunne man gætte ud fra den allerførste præsentation af den, men jeg havde alligevel håbet, at det ikke ville være så slemt. Jeg tog fejl.

- Knapperne er MEGET hårde at trykke på og afgiver højlydte, mekaniske klik. Det er nok ca. det samme for samtlige knapper, men det giver ingen mening, at man f.eks. ikke kan sidde og justere på lydstyrken uden klikkeriet kan høres i den anden ende af stuen eller uden at man nærmest får RSI af at trykke på den.

Når det så er sagt, så synes jeg det nye clickwheel + mindre touchpad er en god afløser for den gamle touchpad. Jeg har ingen problemer haft med at vænne mig til den og da hjulet - så vidt jeg kan mærke - indgår i den samlede flade når man bruger den som touchpad, har man en næsten lige så stor flade at gøre godt med som på den gamle touchpad. Her savner jeg intet i forhold til den gamle, men igen: Knappen i midten er lige hård nok at trykke på og skal jeg være helt ærlig så er jeg så vant til at swipe på den gamle at jeg egentlig ikke har behov for et clickwheel til at bevæge mig ét skridt ad gangen. I modsætning til så mange andre har jeg aldrig hadet den gamle Siri-fjernbetjening.

Jeg sidder med mere end blot en lille smule buyer's remorse, men boksen blev købt med den hensigt at den gamle ATV 4K-boks skulle videre til et andet medlem af familien, så jeg tror, at det ender med, at jeg selv benytter den nye boks, men med den gamle fjernbetjening og så må det blive den gamle boks + den nye fjernbetjening som sendes videre i fødekæden.

De sædvanlige Apple-shills på YouTube osv vil uden tvivl hævde, at den nye fjernbetjening er hvad alle ATV-ejere har ventet på de seneste 6 år, men jeg vil så i stedet tilslutte mig et formentligt mindretal, som vil hævde, at missionen stadig ikke er lykkedes. Det er efter min mening endnu en gang form over funktion fra Apples side.
#331273
Nu har jeg ikke selv oplevet den live endnu. Men jeg synes den nye remote virker stor og klodset, virker slet ikke så sleak og lækker som jeg synes både den tidligere sølvgrå og den smalle sorte gjorde. Så visuelt er jeg bestemt ikke fan. Men jeg er også en af dem som ikke har været utilfreds med den lille sorte version.
#331286
Mon de aflyser det gratis års ATV+ jeg fik med den æbleting jeg returnerer? :p
#331290
Jeg fik et års gratis ATV+ da jeg købte en MacBook Air M1 tilbage i slutningen af december 2020 og det står stadig til at udløbe et år efter jeg aktiverede det, dvs. det er ikke blevet blevet forlænget. Det er også uden betydning. Aldrig har jeg da brugt en streamingtjeneste så lidt som ATV+.

Til gengæld er jeg så endnu en gang blevet tilbudt 3 måneders gratis Apple Arcade, så nu må jeg se, om jeg kan huske at få det aktiveret denne gang.
#331291
Jeg har ikke haft ATV før, den her nye ATV 4K er min første. Har kørt på mit LG C9 før.
Men...

Er der andre der har problemer med TV2 Play? Der er næsten issues hver gang jeg streamer. I morges kører lyden, men der er ingen video. I går var der problemer med overhovedet at starte streaming. Det er Live TV der er problemet.
Oplevede det aldrig på WebOS klienten. Alle de andre streaming tjenester vi har kører uden problemer.
#331354
Fra interview med canadiske Mobile Syrup:

Q: Now that the Apple TV 4K features HDMI 2.1. Does this mean we could see 120Hz games on the platform at some point? This is a huge thing with the Xbox Series X and PlayStation 5.

Twerdahl: I’m not going to comment about the future too much, but I will say we’re excited about HDMI 2.1 for some other reasons. I don’t know if you’ve noticed, but we’ve got a beta out for eARC and the ability to have other sources connected to your TV use Apple TV to output to HomePods, and we’re committed to making great audio products for the home. We’re excited about that aspect of HDMI 2.1.

https://mobilesyrup.com/2021/05/21/appl ... ng-future/
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 48