Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fred1847
#325482
Jeg har netop indkøbt mig et Samsung Q80T i 55", som jeg er meget glad for!

Jeg har i mange år haft det traditionelle Apple TV 4. generation, men er i tvivl, om jeg burde opgradere til 4K-udgaven.. Har læst både anmeldelser herfra og på nettet, men er lidt i tvivl..

Jeg bruger primært mit Apple TV til at se flow-TV på via eks. Yousee-app'en (har en adgang til dette via app'en, fordi jeg ikke bor hjemme hos mine forældre og derfor ikke har "den rigtige TV-boks").

Jeg har i anmeldelsen herfra også læst, at strømforbruger stiger med 2-2,5x mere på LCD-skærme ift. brugen af HDR på 4K-udgaven eller sådan noget - er det også tilfældet med mit Q80T?

Mit spørgsmål går på, om jeg vil få noget ud af at opgradere, nu hvor jeg ser flow-tv og Netflix og altså ikke bruger Apple TV'et til f.eks. at spille på.. Vil jo gerne kunne udnytte mit TV's potentiale 100%, så det bliver så flot som muligt.. Men gør det nogen forskel på flow-tv situationen og det, jeg bruger det til? Læste også noget med automatisk skift af frekvens og billedindstilling ift. hz og andet som Apple TV 4K kan..(?)

Er der mon et nye Apple TV på vej, hvor det giver mere mening at vente med at opgradere?
Af Ddur
#325483
I forhold til almindelige flowkanaler via YouSee-app gør det ikke nogen nævneværdig forskel, om du anvender en Apple TV HD eller en Apple TV 4K. Vil du omvendt kunne udnytte 4K og HDR i dit nye tv og fra kilder som eksempelvis Netflix og tilsvarende streamingtjenester, ja så kan en opgradering da klart anbefales.

Ja, Apple TV 4K har automatisk tilpasning af billedfrekvens ift. kildematerialet.

Der kommer temmelig sikkert en ny version på et tidspunkt. Det gode spørgsmål er hvornår, og hvor lang tid du i så fald skal vente.
Brugeravatar
Af elcom
#325484
Der er rygtet et nyt Apple TV i 2021, hvornår det kommer er dog ikke klart. Det blev også rygtet flere gange i 2020.
Af OleA
#325491
Kan du ikke bare se Netflix på tv’ets app? Ingen grund til at købe ATV pga. det.
Af Supergris
#325495
Som OleA nævner, så vil du med fordel kunne benytte den indbyggede Netflix-app på dit nye TV, da du så kan udnytte, du har fået et TV med 4K og HDR; det kræver selvfølgelig, du skifter dit abonnement til Premium hos Netflix, hvis du ikke allerede har gjort det, hvilket koster 129 kr. i stedet for de 99 kr.

Hvis du ikke påtænker at benytte andre streamingtjenester, har en samling af egne rippede film, du ønsker adgang til, så er der vel ikke de store grunde til at investere i en ny APTV, da du burde være fint dækket ind med det indbyggede smart-TV...
Af lunddal
#325528
OleA skrev: 12. jan 2021, 19:36 Kan du ikke bare se Netflix på tv’ets app? Ingen grund til at købe ATV pga. det.
Kan den automatisk skifte billedfrekvens, eller kører den bare fast i 50 eller 60Hz?
Brugeravatar
Af Naiera
#325532
De indbyggede apps skifter ikke frekvens.
Brugeravatar
Af Naiera
#330452
Det var en spøjs konklusion at komme til...
Af lennon
#330453
JanThomsen skrev: 1. maj 2021, 22:17 Så bortset fra ITunes, Netflix og Disney+ er der ingen grund til et ATV4K?
Øhh,jo = Langtidsholdbarhed - brugervenlighed - økosystem - pris - remote ( den nye.) - osv . .