Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Denner
#321739
Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at oprette en US iTunes konto, hvis dette stadig er en mulighed i 2020 ?

Har prøvet at følge diverse guides på nettet, men jeg løber hver gang ind i problemer fordi Apple kræver et gyldigt US telefonnummer til deres verificerings koder ?

Kan sagtens være mig der gør noget forkert, så lidt hjælp ville være super, evt et link til en guide der virker her i 2020 :o
#321760
Hej. Det er også mange år siden jeg "flyttede" til las vegas. Det med telefon nummer er kun et problem hvis de vil lave kontrol opkald, det tvivler jeg på de gør.
Du skal jo bruge US iTunes gavekort, som du enten køber i USA - Det er svært for tiden - Eller køber på nettet.

Når det så er sagt........hvorfor vil du oprette us konto? Det er selvfølgelig lidt billigere og film kommer lidt hurtigere, men du risikerer også at de sparker dig af hvis de opdager "foul play". Jeg fortryder lidt alle mine film er på us konto. Held og lykke med det.
Af Denner
#321762
DavidWebb skrev: 9. nov 2020, 06:32 Hej. Det er også mange år siden jeg "flyttede" til las vegas. Det med telefon nummer er kun et problem hvis de vil lave kontrol opkald, det tvivler jeg på de gør.
Du skal jo bruge US iTunes gavekort, som du enten køber i USA - Det er svært for tiden - Eller køber på nettet.

Når det så er sagt........hvorfor vil du oprette us konto? Det er selvfølgelig lidt billigere og film kommer lidt hurtigere, men du risikerer også at de sparker dig af hvis de opdager "foul play". Jeg fortryder lidt alle mine film er på us konto. Held og lykke med det.
Mange tak, men når jeg taster et falsk tlf nummer ind som bliver godkendt, så sender Apple en verificerings kode til det nummer og det kan jeg af gode grunde ikke se og indtaste for at aktivere kontoen, desværre :(

US konto er meget simpelt, det har intet med pris at gøre.
Udvalget af film i DK med er generelt i "dårligere" kvalitet, rigtigt mange film mangler DolbyVision og Dolby Atmos i DK storen, men har begge dele på US storen, desværre, og jeg vil have filmene i den "optimale" streaming kvalitet og det er desværre ikke en mulighed i DK storen og mange af de film som mangler DV og Atmos har haft dette i US storen siden deres release :)
Af Denner
#321763
Rasmus Larsen skrev: 9. nov 2020, 05:04 Det er mange år siden, at jeg gjorde det, men jeg kan huske at udfordringen dengang lå i US-kreditkort. Hvilken vej har du forsøgt? Jeg kom, så vidt jeg erindrer, igennem via iTunes app'en på Windows.

Man kan oprette et virtuelt US-telefonnummer rundt omkring på nettet. Jeg har dog ikke prøvet.
Det med kreditkort er ikke noget problem, kan sagtens komme forbi dette trin ved at vælge at downloade en gratis APP og så kan man bare vælge "NONE" under betalingsform.

Har prøvet via iPad og via MacBook, har ikke iPhone, men tvivler på at man kan undgå det med sms verificering af kontoen der, desværre :(
#321764
Man kan sagtens oprette en US konto uden verificering med telefonnummer. Har jeg gjort og skifter blot mellem dansk og amerikansk konto på min apple tv. Men det kræver vpn eller smartdnsproxy for dette.
Af Denner
#321765
lommeregner skrev: 9. nov 2020, 08:07 Man kan sagtens oprette en US konto uden verificering med telefonnummer. Har jeg gjort og skifter blot mellem dansk og amerikansk konto på min apple tv. Men det kræver vpn eller smartdnsproxy for dette.
Altså det kræver adgang til VPN for at oprette konto eller for at se film på AppleTV, er ikke helt med ?
#321766
Det kræver vpn for at kunne oprette en US konto i ITunes og det kræver ligeledes vpn for at se film og andet indhold på AppleTV. Men har man det kan man på AppleTV skifte mellem de forskellige konti på AppleTV hurtigt og nemt
Af Denner
#321767
lommeregner skrev: 9. nov 2020, 09:33 Det kræver vpn for at kunne oprette en US konto i ITunes og det kræver ligeledes vpn for at se film og andet indhold på AppleTV. Men har man det kan man på AppleTV skifte mellem de forskellige konti på AppleTV hurtigt og nemt
Så lykkedes det at oprette konto, men kan i den forbindelse sige at det ikke kræver VPN at oprette en US konto, men at ens iPad er opdateret til seneste iOS, pineligt at jeg ikke havde tjekket det :s
#321771
Denner skrev: 9. nov 2020, 10:48
lommeregner skrev: 9. nov 2020, 09:33 Det kræver vpn for at kunne oprette en US konto i ITunes og det kræver ligeledes vpn for at se film og andet indhold på AppleTV. Men har man det kan man på AppleTV skifte mellem de forskellige konti på AppleTV hurtigt og nemt
Så lykkedes det at oprette konto, men kan i den forbindelse sige at det ikke kræver VPN at oprette en US konto, men at ens iPad er opdateret til seneste iOS, pineligt at jeg ikke havde tjekket det :s
Ja, okay var jeg ikke klar over. Men mon ikke det kræver vpn for afspilning af lejede eller købte film fra US ITunes ? Har smartdnsproxy så troede egentlig, at man ikke kunne oprette en US ITunes konto grundet geoblocking :)
Brugeravatar
Af Naiera
#321772
DavidWebb skrev: 9. nov 2020, 06:32 Når det så er sagt........hvorfor vil du oprette us konto? Det er selvfølgelig lidt billigere og film kommer lidt hurtigere, men du risikerer også at de sparker dig af hvis de opdager "foul play". Jeg fortryder lidt alle mine film er på us konto. Held og lykke med det.
Udvalget er jo helt uden sammenligning. De film jeg lejer på iTunes kommer slet ikke her, og så har jeg også købt en masse serier, hvilket jo heller ikke er en mulighed på dansk iTunes. Derudover er den også belejlig til brug med HBO Max og lignende tjenester, hvor man bare betaler via æblekontoen.
#321777
DavidWebb skrev: 9. nov 2020, 06:32 Du skal jo bruge US iTunes gavekort, som du enten køber i USA - Det er svært for tiden - Eller køber på nettet.
Lit pudsigt kan man købe US iTunes gavekort på apple.com (bare husk at sige nej til at blive omdirigeret til apple.com/dk) og betale med sit danske kreditkort - et par timer senere lander der et US iTunes gavekort på e-mail.
#321781
lommeregner skrev: 9. nov 2020, 12:30
Denner skrev: 9. nov 2020, 10:48
lommeregner skrev: 9. nov 2020, 09:33 Det kræver vpn for at kunne oprette en US konto i ITunes og det kræver ligeledes vpn for at se film og andet indhold på AppleTV. Men har man det kan man på AppleTV skifte mellem de forskellige konti på AppleTV hurtigt og nemt
Så lykkedes det at oprette konto, men kan i den forbindelse sige at det ikke kræver VPN at oprette en US konto, men at ens iPad er opdateret til seneste iOS, pineligt at jeg ikke havde tjekket det :s
Ja, okay var jeg ikke klar over. Men mon ikke det kræver vpn for afspilning af lejede eller købte film fra US ITunes ? Har smartdnsproxy så troede egentlig, at man ikke kunne oprette en US ITunes konto grundet geoblocking :)
Så vidt jeg husker kræver det ikke en vpn at afspille film fra US iTunes
Af Denner
#321784
kamikazedk skrev: 9. nov 2020, 15:56
lommeregner skrev: 9. nov 2020, 12:30
Denner skrev: 9. nov 2020, 10:48

Så lykkedes det at oprette konto, men kan i den forbindelse sige at det ikke kræver VPN at oprette en US konto, men at ens iPad er opdateret til seneste iOS, pineligt at jeg ikke havde tjekket det :s
Ja, okay var jeg ikke klar over. Men mon ikke det kræver vpn for afspilning af lejede eller købte film fra US ITunes ? Har smartdnsproxy så troede egentlig, at man ikke kunne oprette en US ITunes konto grundet geoblocking :)
Så vidt jeg husker kræver det ikke en vpn at afspille film fra US iTunes
Har lige testet og kan bekræft at man ikke skal bruge VPN for at se US indhold i DK, altså film købt i den amerikanske iTunes store :)