Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#318859
Jeg har overvejet at købe et Apple TV 4K, men er kommet i tvivl om hvor vidt jeg kommer til at bruge det, når jeg har alle de gængse apps på mit smart TV (Sony XF9005) der kører på Android.
Det der umiddelbart tiltaler mig ved Apple TV, er brugerfladen og smidigheden.
Men er der ellers andre område at vinde på, ved at have endnu en fjernbetjening stående på sofabordet?
Jeg har læst anmeldelsen her på flatpanels, men det har ikke gjort min beslutning nemmere. 8-)
#318861
- Manglende styring af andre hdmi indgange,
- Ingen optage funktion af tv
- remote kan ikke fungere på tv's andre hdmi indgange
- AppleTV+ ? Kun hvis du virkelig vil investere
- En mindre HDMI indgang til andet? og en boks mere?

Du er erstatter jo ikke AndroidTV interface med den boks, hvis du bruger tv til andre kanaler og regulær tv og ikke er en no-flowtv type person som har det hele i apps.

Hvis man vil kan man godt finde begrundelser men man skal jo bare bruge den 100% og ikke tv't til andet, så er det nok en fin løsning.
#318862
Jeg supplerede omgående mit Sony OLED med ATV4k box - primært for at få adgang til Itunes fremragende udvalg af 4kHDR film . Bruger dybest set aldrig TV’ets eget smart/android . Har så også YouSee boxen , som jeg optager fra . .
#318864
Som bbplayer er inde på, så er det nok ikke optimalt, hvis du stadig ser flow-tv og derved alligevel skal bruge tv'et. Streamer du kun, så er det en fin løsning. Så kan Apple TV så godt som "overtage" brugeroplevelsen på dit TV, som tænder/slukker med Apple TV. Du kan også regulere lydstyrken.

Men det kommer også an på, hvad du ellers har af enheder. Herhjemme bruger vi f.eks. meget en PS4, som ligesom Apple TV har HDMI CEC, så den tænder TV'et automatisk (eller skifter HDMI-indgang på TV automatisk), når man tænder via PS4-controlleren. PS4 kan så ikke slukke TV'et via HDMI CEC, så her skal man have fat i fjernbetjeningen til TV eller Apple TV. Herhjemme ligger vores TV-fjernbetjening i skuffen.

Det er ikke alle bokse, der har HDMI CEC-styring, så hvis man har nogle andre HDMI-kilder tilsluttet TV'et, som ikke har, så skal man jo have fat i TV'ets fjernbetjening for at skifte over på HDMI-indgangen.