Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#316123
hej alle i kloge mennesker håber i kan hjælpe med mit problem. jeg får billed-udfald ( sort skærm m text intet signal kontroller inputsignal det sker når jeg klikker over på atv4 og når jeg ser feks apples egen kanal, så sker det ofte og nærmest låser tv'et, det er pi..... irriterende, what to do.
tak alle.
#316125
Det lyder som et problem med kablet. ATV+ kører meget af materialet i 4K HDR, hvilket stresser signalet fra boksen mest muligt, men det kan også skyldes, at du har sat indstillingerne til billedet permanent til 4K HDR i 60 Hz. Gå ind i indstillingerne og tjek at du har aktiveret "Match indhold" og sat den til "Begge".
#316126
Jeg oplever nøjagtigt det samme på mit Sony xf9005. Det er møg irriterende. Jeg har endda punget ud og købt det Belkin 8k kabel, som Apple sælger dyrt på deres hjemmeside, da jeg kunne læse mig til, at det havde hjulpet mange andre. Hvis jeg låser opløsningen til 4k 50 Hz er der ingen problemer, men 4k 60hz, så går det galt.
Det er desværre et problem en del bokser med 😟
#316128
Igen: Har I husket, at indstille videoindstillingerne til følgende:
Opløsning: 4K SDR 50 Hz
Match indhold: Begge

Det burde fikse problemet, da det skyldes for høj båndbredde ved 4K HDR i 60 Hz. Med ovenstående indstillinger rammer I ikke 4K HDR i 60 Hz på noget tidspunkt.
#316130
! UPDATE ! .
jeg gik ind i indstillinger>video/lyd på atv, og klikkede 4K dolby vision(50Hz) FRA. 4K HDR TIL. men stadig match dynamisk område TIL. og match billedfrekvens TIL.
nu kører det som smurt. TAK for input til alle, og kom så ud og nyd det go'e vejr😄👍
EDIT:
@torben rasmussen. så dit indlæg da jeg postede mit, det var nemlig lige præcis det der skulle til👌.
Senest rettet af hoejfed 22. jun 2020, 20:58, rettet i alt 1 gang.
#316131
Ja, det står den på.
Det er helt sikkert et båndbredde problem. Jeg forstår bare ikke hvor flaskehalsen er.
Under Apples stream her til aften blev jeg nødt til at slå match content fra og blive på 4K 50hz for at undgå problemet (jeg tror de sendte i 4K 60hz).
Jeg har også sat min hdmi port til “fuld”, som man skal på Sony TV. Jeg ved ikke om der er en lignende indstilling til LG TV.
Jeg har efterhånden søgt på problemet længe og det lader til, der er en hel del der oplever det. Nogle skyder skylden på TV fabrikanterne andre på Apple.
#316132
hoejfed skrev: 22. jun 2020, 20:56 ! UPDATE ! .
jeg gik ind i indstillinger>video/lyd på atv, og klikkede 4K dolby vision(50Hz) FRA. 4K HDR TIL. men stadig match dynamisk område TIL. og match billedfrekvens TIL.
nu kører det som smurt. TAK for input til alle, og kom så ud og nyd det go'e vejr😄👍.
Jeg ville vælge at sætte den til 4K SDR og match til. Det er det anbefalede...
#316133
Niels E skrev: 22. jun 2020, 20:58
hoejfed skrev: 22. jun 2020, 20:56 ! UPDATE ! .
jeg gik ind i indstillinger>video/lyd på atv, og klikkede 4K dolby vision(50Hz) FRA. 4K HDR TIL. men stadig match dynamisk område TIL. og match billedfrekvens TIL.
nu kører det som smurt. TAK for input til alle, og kom så ud og nyd det go'e vejr😄👍.
Jeg ville vælge at sætte den til 4K SDR og match til. Det er det anbefalede...
hvad er forskel på HDR og SDR, lige nu kører det godt med HDR og match TIL, er det ikke det bedste?.
#316137
Jeg mener, at man i så fald risikerer at tvinge SDR indhold til at blive fremivst forkert som HDR indhold. Match funktionen skulle vel egentlig undgå dette, men det er ikke alle apps der fungerer med match.
Jeg synes også at selve brugerflader ser for mørk ud, hvis den står på DV eller HDR, som standard.
#316138
Præcis. Hvis en SDR-app ikke kan sætte HDR-flaget, så vil den ikke kunne fortælle, at den i virkeligheden bør køre i SDR, og det giver et forkert billede. Alle apps der bruger HDR vil derimod kunne sætte dette flag, så du taber intet ved at sætte den til SDR pr default.