Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#313027
Det kræver først at du har VPN på, da de er regionalt beskyttede som live programmer. Jeg ved ikke hvorfor de kan fortsat gøre det, når EU krævede kanaler skulle være tilgængelige over grænserne når man var på ferie men det er de. Jeg kan ikke se tyske kanaler på webtv uden jeg bruger vpn.
#313033
charliebrown skrev: 23. apr 2020, 04:31 Hej - Er der nogen som kan se Tyskland og Sverige på deres ATV ??

På forhånd tak.
Hvis du blot vil se tyske programmer kan du downloade ARD Mediathek til Apple TV 4(K):
https://www.ardmediathek.de/ard/

Alle deres egenproduktioner + live TV (når de sender nyheder/egenproduktioner) kan tilgås uden at man skal bøvle med VPN eller deslige.

App'en er også tilgængelig i den danske app store på iOS/tvOS.
#313043
Globulus skrev: 23. apr 2020, 10:21 Alle deres egenproduktioner + live TV (når de sender nyheder/egenproduktioner) kan tilgås uden at man skal bøvle med VPN eller deslige.
Du har ret, jeg kunne se ARD lige nu, med et ældre morgen show kørende, så ja, ikke alt kræver VPN. Måske når de først aktiverer reklamerne så lukkes der om aften. Jeg har i hvert fald problemer med flere programmer som ikke kan se, eller får en besked om jeg ikke må.
#313062
Så røg ARD i den bedste sendetid ;(

"Dieses Video kann leider nicht abgespielt werden. Wichtig: Inhalte mit Geoblocking können nur von Deutschland aus abgerufen werden. Wir bitten um Ihr Verständnis."
#313160
bbplayer skrev: 23. apr 2020, 08:19... Jeg ved ikke hvorfor de kan fortsat gøre det, når EU krævede kanaler skulle være tilgængelige over grænserne når man var på ferie men det er de.
EU krav er kun for betalingstjenester, public service er undtaget.
#313162
Tak, så forstår jeg hvorfor DR og nordiske kanaler kan være blokeret i andre lande. :)

Ikke at det giver så meget mere mening, da ZDF/ARD har reklamer, så delvist betalt af reklamer :) dog uden abo.
#313185
bbplayer skrev:

Ikke at det giver så meget mere mening, da ZDF/ARD har reklamer, så delvist betalt af reklamer :) dog uden abo.
Har intet med reklamer at gøre - det handler om ophavsret. Hvis de kun har købt retten til at vise programmet/indholdet i eget land, så kan de naturligvis ikke give andre adgang.
#313195
LarsCJ skrev: 25. apr 2020, 20:17
bbplayer skrev:

Ikke at det giver så meget mere mening, da ZDF/ARD har reklamer, så delvist betalt af reklamer :) dog uden abo.
Har intet med reklamer at gøre - det handler om ophavsret. Hvis de kun har købt retten til at vise programmet/indholdet i eget land, så kan de naturligvis ikke give andre adgang.
Se, der tror jeg du missede pointen, reklamer=penge og brugsret=penge og betaling, så jo det handler om reklamer og indtægter, og nogle programmer er altså tyske, så eget land er ikke problemet men pengene er.