Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#312827
Er ved at kigge efter et Apple tv, da det ikke er til at finde film i ordentlig kvalitet på min Shield. Gider ikke vente længere på Google Play Movies, selvom alt andet jeg har er Android :((

Mit spørgsmål går på, om timingen er dårlig? Nuværende Apple tv har nogle år på bagen...
Dog er jeg også i tvivl om der bliver noget at hente for mig ved at vente på den næste model. Jeg har et fjernsyn uden HDMI 2.1 (Sony XF 9005), hvilket må forventes at blive en main feature. Kører med en gammel Yamaha soundbar, så har heller ikke de store krav til dekodning af lydformater.

Er processoren på noget tidspunkt presset på den nuværende model?
Bør man anskaffe sig 32 eller 64gb modellen? Afhænger det primært af om man vil game eller er der andre ting der fylder?
Oplever i andre mangler, som en kommende model vil rette op på?

Tak for svar på forhånd
#312828
Apple TV 4K fra 2017 er et fartmonster og er fin nok i dens nuværende udgave. Processoren er bestemt ikke presset. Eneste væsentlige mangel er understøttlese af 4K i YouTube-app'en, men her kan du vel bruge den app der er indbygget i dit TV.

Apple TV 4 (Apple TV HD) fra 2015 sælges og opdateres stadig, så jeg tror ikke du skal være bekymret for at supporten af Apple TV 4K stopper lige foreløbig.

Du kan sagtens holde dig til 32GB-modellen, med mindre du har i sinde at fylde den med spil eller du er typen der køber max spec-enheder "just in case...". Forskellen på 32GB og 64GB er typisk 200 kr. som nok er spildt den dag du skal sælge den brugt.

Husk, at der medfølger et års abonnement til Apple TV+ hvis man køber en Apple TV 4K boks.

Ja, det er meget muligt at der kommer en opdateret udgave i løbet af 2020, men her og nu er der ikke mange der ved, hvad den kommer til at bidrage med.
https://www.macrumors.com/roundup/apple-tv/

Jeg kan kun sige, at hvad de nuværende formater angår (bortset fra 4K på YouTube) er der ikke områder, hvor den nuværende model har problemer af nogen art. På hardware-siden kan man altid argumentere for, at den burde have et par USB 3.0-porte, lydudgange, osv, men det er jo ikke det, denne diskussion går på.
#312829
Jeg beholder min Shield til YouTube, gaming og KODI, hvor den stadig må være overlegen. Har mine fysiske medier i ISO format. Tænker Shield stadig er en bedre løsning på det område...?
God pointe ift. Apple TV+. Synes i forvejen brugtpriserne er urealistisk høje - omkring 1000 kr. Kan se en ny går til 1300 med garanti og så åbenbart også Apple tv+.
#312831
Hvis dine ISO-filer kan tilgås via netværket (snarere end en ekstern disk sluttet direkte til din Shield) kan du bruge Infuse Pro til at afspille dem. Du mister blot menuerne, som du måske er vant til fra Kodi.

Infuse Pro koster 79 kr./år i abonnement. Alternativt er der også MrMC (Kodi), som er billigere og VLC, som er gratis, men jeg har aldrig rigtig kunnet forlige mig med disse på Apple TV 4(K). Det er som om MrMC og VLC blot er forkølede ports til tvOS mens Infuse Pro føles som om den er skrevet direkte til platformen.

Hvis du har den gamle udgave af Shield vil du måske finde, at Apple TV 4K håndterer opskalering og skift mellem formater og frekvenser bedre end Shield, men hvis du anskaffer dig Apple TV 4K uanset hvad og tilmed beholder din Shield får du jo rig lejlighed til at finde ud af, hvad der fungerer bedst for dig. Men giv endelig Infuse Pro en chance, hvis dine videofiler kan tilgås via netværket.
#312834
Jeg har dem rigtigt nok på en NAS. Kan nok leve uden menuer. Nogle af dem er DVD, så der ville den nye Shield nok være endnu bedre til opskalering (siges det). Er dog i tvivl om, hvor meget der er tilbage at hente på DVDer... Jeg skal nok alligevel have genkøbt nogle af de film, nu hvor jeg har opgraderet enhederne til 4K, hvilket er pointen med at købe et Apple tv for mig.

Er lidt imod alle de abonnementsbaseret produkter, så jeg tænder nok bare min Shield, hvis jeg skal se en gammel film 😄
#312852
Har store set samme hardware.

XF9005 og Apple tv4K. godt nok med en bose soundbar. Alt spiller jeg efter jeg fik nogle kvalitet HDMI kabler imellem mine enheder. (Har mere at sige end man tror)
Har ikke oplevet noget der ikke kunne afspilles fra min Synology via MRMC.
Om den så komprimere noget i forbifarten er ikke noget mit øje har lagt mærke til.
Der er dog nogle irreterende fejl på specielt TV2 play appen og Viaplay.
TV2 play har sådan et irreterende hak hver 6 sek. Om det så er fordi jeg har set mig sur på ved jeg ikke, men irriterer mig grænseløst.
#312859
Fedt at høre det spiller med nærmest identisk set up. Hvad jeg kan forstå på indlæggene er, der ingen grund er til at vente på næste Apple tv med det udstyr vi har. Det bliver nok nogle opgraderinger, vi ikke får meget ud af alligevel...
#312860
Small skrev: 20. apr 2020, 12:33 Der er dog nogle irreterende fejl på specielt TV2 play appen og Viaplay.
TV2 play har sådan et irreterende hak hver 6 sek. Om det så er fordi jeg har set mig sur på ved jeg ikke, men irriterer mig grænseløst.
Der er noget om snakken ift. det irriterende hak, så det er ikke bare dig :)

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1579594087
#312863
Small skrev: 20. apr 2020, 12:33 Har ikke oplevet noget der ikke kunne afspilles fra min Synology via MRMC.
Jeg har betalt et engangs-beløb for MrMC (Kodi) og det er som sådan ikke fordi der er noget den ikke kan afspille, men interfacet fungerer bare ikke lige så godt/flydende når man skal søge i en videofil (live thumbnail scrubbing) som i Infuse.

Jeg har også haft nogle problemer med MrMC når jeg skulle konfigurere netværksdrev. Skal lige siges, at jeg også har Kodi på en Raspberry Pi 4, hvor jeg ikke har tilsvarende problemer med netværksopsætningen.

Jeg kunne såmænd godt bruge Kodi på Raspberry Pi 4 da jeg ikke afspiller 4K-materiale, men det er så nemt blot at styre hele TV-aftenen gennem Apple TV 4K, så jeg skifter primært mellem YouTube og Infuse + et par andre apps på Apple TV 4K i stedet for at skifte input.
#312868
Har ikke prøvet infuse, så det skal jeg ikke gøre mig klog på. :)

Har ikke oplevet nogle problemer med at konfigurere netværksdrevet.

Lige nu har mit MRMC dog tabt hele biblioteks delen af en eller anden årsag, så nu skal jeg via stien for at finde mine ting. (Har ellers kørt uden problemer i flere år)

Men som med alle ting i livet... Nogle kan li datteren andre moren...