Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Simon-A
#309785
Er der nogen der har erfaringer med HomePods i stereo på Apple TV? TV2 og DR er fornyeligt holdt op med at understøtte det, men vil høre om nogen måske har fundet et workaround til det.

Forstår ikke hvordan man kan udgive en opdateret app som så har fjernede features i forhold til den gamle app.
Af BudZa
#309786
Jeg har kørt med det i over et år nu. Jeg har fortrudt det køb så mange gange, og ventet på at de begyndte at understøtte det fuldt ud. Faktum er bare at det ikke er alle apps du kan køre homepods på. Derudover stopper den ene altid for mig med at virke fordi den ikke kan finde ud af om den skal være på 2,4 eller 5,0 Ghz båndet. Og der er ikke en god måde at få den til at resette over på det samme Ghz bånd igen uden at trykke på den - hvilket forårsager at den spiller det sidste stykke musik jeg har spillet på den.

Dårlig oplevelse, kan ikke anbefale.
Af BudZa
#309787
Hov jeg svarede ikke på dit spørgsmål. Mit work around for alle apps der ikke understøtter det er at gå ind i en applikation der understøtter det - sætte den over på homepod. Eyeball dig til den lydstyrke du forventer at bruge i appen der ikke understøtter det. Lad være med at lukke den første app ned, task switch til den nye app og se det derfra. Så virker det. Men du kan ikke skrue op og ned på lyden.
Af Simon-A
#309798
Jeg har ikke selv oplevet nogle problemer med HomePods og wifi eller andre problemer faktisk.
Det er kun DR og TV2 der er irriterende efter de har opdateret deres apps.
Så lige ind til da var jeg meget tilfreds med HomePods som “soundbar”. Så håber de snart begynder at understøtte HomePods igen.
#309819
Jeg melder mig i koret. Meget frustrerende, at DRTV og nu også TV2 Play ikke længere understøtter AirPlay-lyd ordentligt. DR's manglende understøttelse rammer ikke kun HomePod. Det rammer også min opsætning med B&O-højttalere tilsluttet via AirPlay.

Jeg synes, at Apple burde gøre det til et krav ifbm. app-godkendelse på tvOS. Det handler jo om et lydoutput, som ikke understøttes korrekt. Brugerne kommer ikke til at bruge det i udbredt grad, hvis det ikke virker på tværs af alle apps.

Jeg oplever dog ikke problemet med HomePod og WiFi. Herhjemme er de klippestabile på det punkt.
Af Simon-A
#310689
Du må kunne gøre noget Rasmus. Nu har du være inde for den her branche i så mange år, ja helt tilbage fra de gode gamle EDBpriser forum tider. Brug dine magiske evner 😉
For som du skriver, det bliver ikke udbredt hvis ikke det bliver et krav ifbm app godkendelse.
#310707
Den mest direkte kontakt jeg har til Apples TV-udviklere er gennem fejlrapportering. De rapporter, som jeg har indsendt, har de ind imellem svaret på. Jeg var ret vedholdende mht. problemet med 24Hz lydsync på HomePod / AirPlay. Apple har heldigvis sidenhen fundet en fin løsning med Wireless Audio Sync. Henvendelser til PR-folkene lader derimod til altid at strande.

Jeg vil gerne prøve at gøre Apple opmærksomme på, at der nu udrulles apps, hvor AirPlay-lyd ikke virker, men som Torben nævner, så er lige præcis Apple svær. Det er først i senere år - efter tvOS - at vi er begyndt at have en smule dialog med dem.
Af Simon-A
#311238
Interessant artikel: https://9to5mac.com/2020/03/10/ios-14-homekit/

"HomePod Apple TV speakers

Finally, 9to5Mac expects tvOS 14 to include a new permanent audio output option for Apple TV streaming boxes. For example, a user could permanently select HomePod stereo pairs as the default audio output
without manually choosing the AirPlay 2 target each time.

This feature would go great with a smaller and cheaper version of the HomePod, and existing HomePod Apple TV users will benefit from the more permanent configuration. HomePod support has gradually
improved with Apple TV, but it’s still possible for the Apple TV to lose its connection to HomePod when the smart speaker is used for other tasks."