Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#294116
Hej, jeg er netop gået væk fra YouSee og over til at bruge mit Apple tv som “box”. Og i den forbindelse har jeg lagt mærke til at nyhedsbjælken i bunden af tv2news stutter når jeg streamer live fra appen på Apple tv’et.

Jeg har et Sony A1 65. Er det indstillinger på tv’et eller boxen jeg skal ændre?

Kører pt motionflow - personlig ø, jævnhed 3 og klarhed lav. Filmtilstand mellem.
#294130
Jeg håber at du med "gået væk fra YouSee" mener at du slet ikke længere har YouSee, men (fordi det er billigere) f.eks. nøjes med det ringere men billigere signal fra TV2 Play på dit Apple-TV?

Hvis du fortsat HAR produktet fra YouSee og i stedet for at bruge DVB-C signalet (dvs antennesignalet) fra YouSee er begyndt at bruge YouSee appen "YouSee Tv & Film" på dit Apple tv - Så vær opmæksom på at det desværre er kvalitativ selvmord, da prisen for det er markant ringere signal, da dit Apple tv bliver fordret med markant ringere signaler via "YouSee Tv & Film" appen, sammenlignet med hvad dit TV bliver det fra YouSee's DVB-C signal der har over dobbelt så høj bitrate + DD 5.1 på nogle kanaler.

Hvis man vil bevare og udnytte den fulde DVB kvalitet fra flow-tv på ens Apple-TV/Shield/Android-TV mv, så er man nødt til f.eks. at opsætte en TV Mosaic server (f.eks. på en strømsvag mini-pc) til DVB signalet og så installere TV Mosaic på ens Apple-TV/Shield/Android-TV mv til afvikling af Flow-TV fra YouSee. (Er du skrap til routerkonfiguration kan du så derefter også tage dit hjemmelige DVB-signal med i sommerhus eller ferie mv - også uden for EU ...I fuld kvalitet, såfremt dit internet ellers er hurtigt nok i begge ender ;)
#294184
TBC skrev:Jeg håber at du med "gået væk fra YouSee" mener at du slet ikke længere har YouSee, men (fordi det er billigere) f.eks. nøjes med det ringere men billigere signal fra TV2 Play på dit Apple-TV?

Hvis du fortsat HAR produktet fra YouSee og i stedet for at bruge DVB-C signalet (dvs antennesignalet) fra YouSee er begyndt at bruge YouSee appen "YouSee Tv & Film" på dit Apple tv - Så vær opmæksom på at det desværre er kvalitativ selvmord, da prisen for det er markant ringere signal, da dit Apple tv bliver fordret med markant ringere signaler via "YouSee Tv & Film" appen, sammenlignet med hvad dit TV bliver det fra YouSee's DVB-C signal der har over dobbelt så høj bitrate + DD 5.1 på nogle kanaler.

Hvis man vil bevare og udnytte den fulde DVB kvalitet fra flow-tv på ens Apple-TV/Shield/Android-TV mv, så er man nødt til f.eks. at opsætte en TV Mosaic server (f.eks. på en strømsvag mini-pc) til DVB signalet og så installere TV Mosaic på ens Apple-TV/Shield/Android-TV mv til afvikling af Flow-TV fra YouSee. (Er du skrap til routerkonfiguration kan du så derefter også tage dit hjemmelige DVB-signal med i sommerhus eller ferie mv - også uden for EU ...I fuld kvalitet, såfremt dit internet ellers er hurtigt nok i begge ender ;)
Hej ja! Jeg har opsagt mit YouSee abonnement. Kører i øjeblikket tv2play fra AppleTv’et som er sat til tv’et. Fungerer umiddelbart ok, efter jeg fik ordnet Hz.

Hvad angår “miniserver” har jeg dog overvejet at købe en NAS fra Synology og Infuse som det næste. Vil dette kunne bruges som en “mosaic tv server”?
#294210
RetroRobert skrev:Hej ja! Jeg har opsagt mit YouSee abonnement. Kører i øjeblikket tv2play fra AppleTv’et som er sat til tv’et. Fungerer umiddelbart ok, efter jeg fik ordnet Hz.

Hvad angår “miniserver” har jeg dog overvejet at købe en NAS fra Synology og Infuse som det næste. Vil dette kunne bruges som en “mosaic tv server”?
Ifølge TV mosaic's hjemmeside skulle TV mosaic plus skulle kunne installeres på "Windows, Linux, Mac, Raspberry Pi and NAS systems". I forhold til en Windows NUC eller lignende, tror jeg bare man skal være ekstra opmærksom på at få en NAS med kompatibelt OS og en DVB tuner der har driver til NAS'ens OS - Og så skal man naturligvis have et DVB signal at fodre det med.

Discalimer: Jeg har ikke selv forstand på NAS og en NAS'ers styresystem[er?], jeg bruger selv TV mosaic i forbindelse med en Windows baseret NUC der i forvejen står 24-7 som gameserver, så det er den der fodrer både mit ATV4K i stuen og soveværelsets Android-TV med DVB signaler.