Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hojen
#291229
Jeg har de seneste 3-4 år har benyttet mig af smarttv funktionen (Netflix, HBO, plex) på mit Samsung SmartTV (UE55HU7505TXXE), men synes efterhånden den del er ved at være noget forældet og sløv, ligesom der heller ikke længere kommer opdateringer. Jeg tænkte jeg ville ud over det problem, og købte derfor i går en Apple TV 4K.

Det kørte jo upåklageligt, men fandt ud af, at film, serie m.v. nu ikke længere kørte i "Surround" (DTS, DD) på min Soundbar (B&W Panorama II). Altså kun Dolby prologic II og stereo. Jeg legede lidt med indstillingerne, men kunne ikke få det til at virke.

Hertil skal det nævnes at min Soundbar er koblet til mit Samsung TV via HDMI ARC og jeg valgte at koble min nye Apple TV i en HDMI in på Samsung TV'et.

Grundet ovenstående prøvede jeg derfor mulighed nummer 2 og koblede soundbaren direkte i en HDMI in på min Soundbar, hvilket jeg slet ikke kan få til at virke - hverken lyd eller billede. Den registrere slet ikke mit Apple TV.

Hvad kan problemet skyldes? Altså både lyddelen ved at koble Apple TV i mit tv. og dernæst problem 2 med at den i Soundbaren slet ikke registrere min Apple TV (indgang). Er der noget jeg fuldstændig har overset?
#291272
Som udgangspunkt, så kunne det måske skyldes, at ATV har været sat op til at køre HDR, da den sad i dit Samsung-TV? Jeg tror ikke Panorama understøtter HDR.