Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DanielPT
#273598
Hej alle.

Jeg har et LG C7 65" OLED sammen med en Denon X2400H og 5.1 lyd.

Jeg er træt af at den indbyggede Plex/Xplay ikke kan afspille DTS-HD + andre.

Jeg overvejede Apple 4K da man så kan købe film via Itunes og få det gode lyd og måske bruge Infuse. Men jeg binder mig vel total til Apple? Hvis jeg senere vil have et tv på børneværelset med Plex eller Google film eller helt anden udbyder så kan filmene afspilles sådan.

Jeg er også meget imod den måde Apple gør tingene på og for eksempel ikke går med i Movies Anywhere.

Kan i hjælpe mig lidt på vej?

Mange tak.
/Daniel
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#273614
Jeg fik skrevet det samme i den anden forumtråd på recordere.

Apple iTunes har været med i Movies Anywhere fra lanceringsdagen. Og iTunes er eneste tjeneste, som nu har opgraderet film gratis fra 720p -> 1080p -> 4K HDR -> Dolby Atmos.

Hvis man skal have et problem med filmtjenester online, så vil jeg da mene, at det er de andre man skal pege fingre af. Stadig ingen 4K eller HDR hos Blockbuster, Google Play, Microsoft Film i Danmark :(( Og Google og Microsoft opgraderer ikke kvaliteten automatisk. De slæber fødderne afsted. Personligt ville jeg være varsom med at samle min digitale filmsamling hos de andre, som tingene står pt.

Vær dog opmærksom på, at Movies Anywhere indtil videre kun findes i USA. Hvis du vil have gavn af det, så skal du indkøbe fra den amerikanske butik. Der skal også bruges VPN-tjeneste til at oprette Movies Anywhere-konto i første omgang (herefter virker det uden VPN).
Af DanielPT
#273617
Hej Rasmus. Det var jeg slet ikke klar over. Det beklager jeg. Men hvordan fungere det med lyd? Kan se en anden skriver er den sender ikke lyd ud passthrough? Så får man bade pcm.

/Daniel og tak
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#273618
Ingen grund til at beklage, Daniel. :)

Det jeg egentlig er mest ærgerlig over er, at der ikke er mere konkurrence på billed/lydkvalitet hos filmtjenesterne i Danmark. Lige pt. løber iTunes stærkt og de andre følger ikke rigtig med.

iTunes begynder at tilbyde Dolby Atmos til efteråret, når Apple frigiver næste store softwareopdatering. Det bliver som Dolby Digital Plus i form af passthrough. Læs eventuelt mere her: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1529908836

Hvad angår de andre tjenester, så se eventuelt vores guide her. Den er fra december, så ikke helt opdateret længere, men meget af det passer stadig: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1512114133
Vi opdaterer den nok senere på året :)
Af DanielPT
#273648
Hej Rasmus.

Jeg vil give dig helt ret der ikke meget konkurrence. Apple sidder på det bedste.

Men kan du sige mig om det er korrekt at Apple tv 4k ikke kan sende DTS-HD osv via passthrough til en forstærker? Det mener jeg nemlig Nvidia shield kan.

Men kan godt se at Apple tv er den mest færdige løsning.

/Daniel og tak
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#273832
Apple fjernede muligheden for passthrough i tredjeparts apps med en opdatering - vist nok tidligere på året eller sidte år. Nu kommer passthrough så tilbage med tvOS 12 i bl.a. iTunes og Netflix, men det er stadig lidt uklart om tredjeparts-apps såsom Infuse, Plex m.fl. også får adgang til udviklings-API'erne.

Nogle personer, som kører beta af tvOS 12 har haft mulighed for at sende passthrough af Dolby TrueHD med Infuse app'en, men dog ikke uden problemer.