Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af St1ckboy
#271040
Hej alle

Igår så jeg ‘Passengers’ købt på iTunes på mit AppleTV 4K / LG 55C7V / Heos AVR. Alle enheder forbundet med Belkin DV kabler. Filmen er 4K DV - MEN vises ikke i DV? (bekræftet ved at trykke (i) på fjernbetjeningen for at se opløsning etc.). Det samme var tilfældet med Pacific Rim, der ligeledes er 4K DV. DV film og serier på Netflix spiller fint i DV fra AppleTV.

Er der nogen der har hørt om eller oplevet dette? Og fundet en løsning? Jeg ændrede indstillingen for ‘Match Dynamisk område’ til Nej og satte AppleTV til at køre DV (normalt kører jeg AppleTV i 4K SDR med ‘Match Dynamisk område’ = Ja, så jeg slipper for sort skærm når jeg afspiller SDR materiale).

På forhånd tak

;-) Morten
#271042
Det hjælper ikke noget at tvinge TV'et over i Dolby Vision, hvis det den modtager gennem din Denon ikke er DV. Så får du bare kørt indhold sendt i et andet format ud i noget pseudo-HDR/Dolby Vision, som er endnu værre.

Som Huleboer skriver, så test med ATV direkte i TV. Hvis det virker, så vend snuden mod din Denon, som så muligvis har et problem med at videresende materialet.
Af St1ckboy
#271057
Kan det være fordi jeg har sat ‘Format’ til ‘4K SDR’ i ‘Video og Lyd’? Jeg har sat både ‘Område’ og ‘Billedefrekvens’ til ‘Match indhold’...
Kører I andre ‘4K Dolby Vision’ i ‘Format’?

Cheers
Morten
Af St1ckboy
#271062
Heureka! Jeg kom i tanke om, at jeg på et tidspunkt slog ‘Hurtig start’ fra forbi jeg en aften havde problemer med pixelering af DR TV app’en. Jeg slog nu ‘Hurtig start’ til igen, og vupti - DV film vises i DV selvom video er indstillet til ‘4K SDR’??