Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#269834
Hej
Jeg har lidt svært ved at indstille Apple tv'et helt korrekt.
Pt. er det sat i Dolby vision mode - og der kan jeg ikke ISF billedprofilerne eller Technicolor på LG Tv'et - kun Cinema mv.
Når jeg afspiller ViaPlay via Tv'et egen app så kan jeg vælge Techicolorprofilen - hvilket ser godt ud!
Jeg synes ikke det ser lige så godt ud fra Viaplay app'en på Apple TV'et
Jeg troede, at det her "Match content" ville kunne gøre at jeg kunne få adgang til ISF/Technicolor profiler - men det gør det altså ikke.
Når jeg ser film fra Itunes i Dolby vision har jeg heller ikke mulighed for at vælge disse billedprofiler.

Hvad er jeres erfaringer med valg af billedprofiler?

/Anders
#269835
Dolby Vision er sin egen billedprofil, så der for kan du ikke vælge de andre, når DV er aktiveret.

Hvis du har Match Content slået til, så vil den vise DV når du ser DV inhold, HDR10 når du ser HDR10 indhold og SDR når du ser SDR indhold, og på tv'et kan du vælge de billedprofiler der nu er inden for de forskellige typer.

Jeg ser ikke rigtigt nogen grund til at at have DV aktiveret på ATV'et. Det gør bare at menuen vises i DV.
Personligt synes jeg ikke menuen er pæn i DV eller HDR, så jeg har ikke aktiveret DV, og istedet sat ATV'et til default at vise 4K SDR.
Men med Match Content, så skifter den alt efter indholdstype, og så tilbage til SDR når jeg går ud i menuen.
#269838
Du kan kun bruge Technicolor på SDR. Profilen er mig bekendt ikke lanceret til DV (kun til HDR10).

Men ViaPlay kører vel ikke i DV, så du skal bruge Match Content, som lkodk skriver for at få adgang til Technicolor.