Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#270479
Et andet argument for at bruge noget online er, at Apple historisk set har tilføjet revisioner af samme film gratis, så køber du en film som pt. kun er i HD-opløsning, så får du den gratis opgraderet til 4K HDR / Dolby Vision hvis den udgives i dette format senere.

Et godt eksempel er Nolan-filmene, som jeg smuttede ud og købte på tilbud da det blev annonceret, at de ville blive genudgivet i 4K HDR. Disse er nu opdateret til en højere opløsning i iTunes.

Så er det dog komplet tosset, at Apple og Disney ikke kan blive enige, så vi sidder tilbage med uvisheden om hvorvidt hele Disneys katalog (inkl. Star Wars og de mange Marvel-film) nogensinde kommer til at kunne købes i 4K i iTunes.
#270486
Jeg kan altså godt blive lidt gal over det her børnehave-ræs med, at visse producenter ikke vil sælge bestemte formater til andre. For Disneys vedkommende er det sikkert pga. deres kommende streamingtjeneste, men omvendt set, så sælger de jo 4K-versioner til Vudu.
#270525
Så længe kvaliteten ikke er bedre på stream, så køber jeg de fleste film på bluray. Jeg kan sagtens vente med at købe de fleste film indtil de kan findes til 50-70 kr.
Serier bliver streamet over Netflix - det er okay, de skal "bare" ses. :)

Og som andre også er inde på - det ER nu rarest at holde sit indkøb i hånden, så man ikke er afhængig af at den tjeneste, hvor man har købt filmen, også er der i morgen.
Men jeg har også stadig mine gamle laserdisc film - omend det er længe siden, jeg har haft én i afspilleren. :D

iTunes - jeg er lidt allergisk overfor Apple produkter, så jeg tror det varer længe inden jeg hopper på den vogn. ;)
#270527
Vailant_ jeg gider ikke forholde mig "politisk" til producenterne - i så fald har man sgu nok under alle omstændigheder den forkerte interesse ( tech) . Og så synes personligt, at den marginalt manglende kvalitet ( mest lyd) opvejes af komforten ved,at have filmkataloget tilgængelig hvorsomhelst/nårsomhelst = feks en regnvejrsdag på sommerferien eller en snestorm på skiferien . .
#270528
Det var ikke for på nogen måde at svine Apple til - vi har heldigvis hver især vores præferencer, og det respekterer jeg 100%.

Jeg er helt med på at det er væsentlig nemmere at bladre rundt i sit film-katalog, når det ligger online, i stedet for at fumle rundt med fysiske plastikskiver. Jeg er nok lidt gammeldags, men det er nu engang det jeg har valgt.

Derfor er der vel heller ikke noget entydigt svar på om det er penge ud af vinduet. For nogen er det (f.eks. undertegnede), mens det for andre ligger meget fjernt at begynde en filmsamling på fysiske medier.

Udviklingen går mod streaming - se bare de unge mennesker i dag - hvor mange af dem har mere end 5 CD'ere? De fleste streamer alt deres musik, og sådan tror jeg også det bliver med film - når vi når en kvalitet og et udbud, der matcher det fysiske.

Og så er der stadig det her med at man stadig betaler pr film - det gør man jo heller ikke længere på musiktjenesterne. Og så det her crap med at der ikke er Disney film på iTunes, bare fordi Disney er på tværs - børnehave mentalitet, men det nedsætter bare desværre udbuddet. Og så skal man alligevel shoppe rundt og måske have filmkataloger liggende på flere tjenester, hvis man gerne vil have adgang til alle film.
#270529
Jeg runder de 40 om kort tid, så jeg betragter ikke mig selv som ung længere, og jeg har ikke én eneste CD stående længere. Jeg har haft dem liggende på loftet i 6 år og for 2 mdr. siden blev de givet væk.

Men for lige at rette dig: Der er skam Disney-film på iTunes. Så vidt jeg kan se, så er de der alle sammen. De er bare ikke i 4K.
#270532
@lennon
Hvordan klarer din hvorsomhelst/hvornår , når du ikke kan forbinde din Iphone til tv't hos vennen som har et LG tv eller Sony A1 , og eneste alternativ er en Chromecast, hvis det altså hjælper dig?

Du får alligevel ikke den kvalitet ud af det, og det er vel enklere at håbe din ven har en Blu-ray afspiller eller ligefrem UHD afspiller, når man nu får begge medier med når UHD købes, så kan du jo godt se den næsten hvorsomhelst, så længe Blu-ray drevet er i nærheden men jo det er jo stadig et krav det findes hvor du vil se den. Synes stadig en Iphone uden tv tilslutning begrænser udvalget, hvis man ikke har de rette Apple bokse til formålet. Selvf. er argumentet, jo, alle mine venner har det men det er jo ikke "hvorsomhelst" når det kun er ens venner :)

Om det så er DVD/Blu-ray/UHD Blu-ray , så er det fysiske medie stadig mest udbredt , og jo, jeg kan godt se det sjove i digitale medier, sådan gør vi jo med apps :) Film er dog film, og bagsiderne på æskerne er da også sjove at læse.
#270543
Den med at se film ved venner klarer vi ved blot at lade være. Jeg kan ikke huske, at jeg har besøgt nogen med henblik på at se en film sammen siden jeg gik i gymnasiet, så det er et non-issue her. “På farten” er for ungernes skyld.

Jeg har bandet over de fysiske skiver lige siden jeg købte min første DVD, så for mig har målet enten været at få skiverne rippet (det går mindre godt med UHD-skiverne) eller helt at slippe for dem.

Men det behøver jo ikke være enten eller. Og den ene lejr behøver heller ikke overbevise den anden.
#270552
Torben Rasmussen skrev:Den med at se film ved venner klarer vi ved blot at lade være.
Jeg synes nu det er fedt man kan bytte og låne af hinanden, det er vist fortid med de digitale medier, og kun til fordel for producenterne som scorer lidt ekstra cash på den front.
#270557
Der er faktisk en pointe - et fysisk medie kan man sælge igen (forudsat man kan finde en køber ;) ), det kan man mig bekendt ikke med indhold købt på en streaming tjeneste.

Desuden ligger medier på et dejlig prisniveau, der passer fint til gavekøb/ønskeliste. Så kan man ikke finde på andet at ønske sig, så kan man altid sætte et par film på! :D