Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Giffel
#269153
MartinPN skrev:
Giffel skrev:Har samme problem på ATV med at billedet bliver lysere/mere pixeleret når der vises undertekster dog i HDR (Sony EX90).
Har specielt lagt mærke til det i Sæson 2 af Stanger Things.
Er der et specielt afsnit og med et særlig timestamp du klart kan se det? Jeg kunne godt tænke mig at prøve at teste lige det specifikt så. Så kunne jeg prøve at holde det op mod Netflix via ATV og netflix via tv'ets egen app :)
Sæson 2, afsnit 7 fra 33.00.

Kig i de sorte områder..

Oplever det kun på Apple TV og ikke på tvet’s app.

På Apple TV er det er tydeligt med tvet’s sortniveau på 50 og evt. avanceret kontrastforbedring slået til.

Det hjælper en smule at slå kontrastforbedring fra og det hjælper rigtigt meget at sænke sortniveauet til 40 så er problemet ikke til at se.
Det ændrer dog ikke på at problemet er der og det helt klart har noget med visning af undertekster og Apple TV at gøre.
Af MartinPN
#269240
Giffel skrev:
MartinPN skrev:
Giffel skrev:Har samme problem på ATV med at billedet bliver lysere/mere pixeleret når der vises undertekster dog i HDR (Sony EX90).
Har specielt lagt mærke til det i Sæson 2 af Stanger Things.
Er der et specielt afsnit og med et særlig timestamp du klart kan se det? Jeg kunne godt tænke mig at prøve at teste lige det specifikt så. Så kunne jeg prøve at holde det op mod Netflix via ATV og netflix via tv'ets egen app :)
Sæson 2, afsnit 7 fra 33.00.

Kig i de sorte områder..

Oplever det kun på Apple TV og ikke på tvet’s app.

På Apple TV er det er tydeligt med tvet’s sortniveau på 50 og evt. avanceret kontrastforbedring slået til.

Det hjælper en smule at slå kontrastforbedring fra og det hjælper rigtigt meget at sænke sortniveauet til 40 så er problemet ikke til at se.
Det ændrer dog ikke på at problemet er der og det helt klart har noget med visning af undertekster og Apple TV at gøre.
Har nu testet det, og kan bekræfte at det er samme issue ved mig. Identisk med det jeg oplever i Harry Potter på det timestamp du nævner. TV'ets egen app giver ikke samme problem (Og den viser det også i HDR).
Ved at disable undertekster forekommer problemet ikke længere. Der sker altså noget på udvalgt materiale nå ATV skal vise undertekster :S
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270668
Yes. Lidt øv, at Sony ikke har fået DV på AF8, så dér fik vi det ikke testet.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9