Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#256713
Infuse er en af mine personlige favoritter på Apple TV. God til at afspille video, der er lagret på en harddisk på netværket og pæn, brugervenlig grænseflade.

Det lyder som om, at de inden længe vil implementere understøttelse af HEVC-dekodning og således også 4K og HDR på Apple TV 4K.

De skriver:
"Among other things, the new Apple TV 4K and iPhone X will both support 4K resolution, HEVC video, High Dynamic Range (HDR) and Dolby Vision.
...
We'll soon be updating Infuse 5 to take advantage of all the great new features in iOS/tvOS 11, Apple TV 4K, and iPhone X. These will be released as a series of free updates for all v5 users this fall."
Firecore, der laver Infuse, var ret hurtige ude, da Apple TV4 blev sendt på markedet, så mon ikke, at de også er det denne gang.
#256735
Og bare lige for at slå det fast, så er der et spørgsmål, der går på om dette dækker over "HDR, 10Bit colour and Dolby Vision".

Infuse svarer: "Yes, HDR/10bit/DV should be no problem."

De skriver også:
"We're working to have 4K support available at launch."
"HDR support is in progress, and will be available on all devices that support it." (inklusiv iPad Pro)
Brugeravatar
Af bbplayer
#256788
Torben Rasmussen skrev:Jeg kan se, at infuse kan spille 0 af mine rips i std versionen, så jeg skal over på Pro for at teste. Surt.
Kræver det ikke en licens for at bruge DV? Selvom boksen ATV understøtter det, er det så ikke propærtært licenseret til Apple, og må de videregive brugen til andre applikationer på deres ATV? Tænker det ikke er sådan licensen fungerer? eller nogen som ved det?
HDR10 og HLG HDR er vel åbne standarder, så her er der ingen som vel have penge eller har patent og forhindrer nogen i at bruge det.
#256789
Jeg kunne forestille mig, at Dolby Vision er licenseret på tvOS-niveau, således at det kan bruge af alle apps. Jeg er heller ikke sikker på, at dem som distribuerer indhold er licenspligtige. Ofte er disse licenser begrænset til dem, der vil skabe hardware og dem der vil have redigeringssoftware til indhold.

Dolby har en side om licensprocessen her, men den er dog ikke så udpenslet: https://www.dolby.com/us/en/professional/licensing.html
Brugeravatar
Af bbplayer
#256810
Rasmus Larsen skrev:Jeg kunne forestille mig, at Dolby Vision er licenseret på tvOS-niveau, således at det kan bruge af alle apps. Jeg er heller ikke sikker på, at dem som distribuerer indhold er licenspligtige. Ofte er disse licenser begrænset til dem, der vil skabe hardware og dem der vil have redigeringssoftware til indhold.

Dolby har en side om licensprocessen her, men den er dog ikke så udpenslet: https://www.dolby.com/us/en/professional/licensing.html
Tak,
jeg synes denne link af apps med dolby support og information du linker, fortæller at software skal søge om tilladelse til at bruge det, selvom det er en del af hardware.

Software implementations within products for consumers

Det er vel så mere en tilladelse der søges om, end det er licensen til at implementere her. Da funktionen er der men retten til brugen kræver tilladelse. Som de også viser for en masse Apps som understøtter eller bruger det.